Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

Jakub, 3 lata temu
Silnik 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik ma ukryty potencjał. W oryginalnym ustawieniu strasznie zamula. Czuć że czegoś mu brakuje. Puszka od filtra powietrza nagrzewa się w czasie jazdy zmniejszając osiągi oraz katalizator nie jest zbyt optymalny i spowalnia przepływ spalin. Po wymianie układów dolotowego i wydechowego na sportowe odpowiedniki + lepszy katalizator auto zmienia się o 180 stopni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Musi być doglądane szczególnie jak ktoś lubi agresywniejszą jazdę.
5,0
Całokształt
Fajna sportowa Fura z ukrytym potencjałem. Silnik k20a3 jest bardziej zaawansowany od tego z type R. Może nie ma tyle koni ale po usprawnieniu przepływu powietrza to auto na prawdę potrafi wiele. 5 drzwi na plus jak ma już się rodzinkę bo młodym raczej polecam VI w coupe albo HB :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zużycie oleju rośnie kiedy bardzo często wprowadzamy go na wysokie obroty ale to nadal jest na poziomie 100ml -1000km. Dobre przyspieszenie choć na dole może brakować mu mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem zdarza się klasyczna już "zgrzyt, dwójeczka" ale tylko przy agresywnej jeździe.
5,0
Układ jezdny
To jest honda. Zawsze zawieszenie stoi na najwyższym poziomie.
4,0
Karoseria
Lubi sobie rdzewieć klapa bagażnika albo niektóre miejsca tylnych drzwi. Ale w porównaniu do V i VI gen to jest nic.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka i przestrzenna przednia szyba
5,0
Ergonomia
Auto wygodne. Można spokojnie wytrzymać 1000km w jednym fotelu. Trzymanie boczne jest niesatysfakcjonujące.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato zimno a w zimę ciepło. Co to dużo mówić. Climatronic jest tym modelu standardem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży bagażnik i dużo miejsca z tyłu. Spokojnie na rodzinę z dwójką dzieci miejsca starczy.
4,0
Wyciszenie
Civic'ki nigdy super wyciszone nie były ale przy 100km/h w kabinie nadal jest wystarczająco cicho żeby odbyć normalną rozmowę. Powyżej 140km/h już robi się dość głośno ale wtedy silnik nabiera decybeli i tego chce się słuchać. Nie gadać. Jechać!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Honda nigdy nie należała do drogich samochodów w kupnie czy utrzymaniu. Pieniądze się zaczynają kiedy chce temu autu wrzucić kilka sportowych części - choć też nie zawsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie spodziewajmy się wygód mercedesa za tą cenę - auto ma podstawowe wyposażenie takie jak 4 elektryczne szyby, lusterka elektryczne/podgrzewane i Climatronic. Nadal jest nastawione na frajde z jazdy niż super komfort podróżowania. Trzeba chcieć mieć ten samochód i akceptować to co oferuje bo inaczej szybko się może uprzykrzyć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja mam kłopot z automatycznym pilotem bo potrafi nie otworzyć mi tylnych drzwi co jakiś czas - raz lewej raz prawej strony. Szybko też wysiadł przekaźnik kierunkowskazu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic szczególnego z tym autem się nie dzieje. Trzeba uszczelki wymieniać na bieżąco w silniku. Szczególnie może się zdarzyć że uszczelka pod wałkiem rozrządu wymaga wymiany a tutaj warsztaty nie chcą się tego podejmować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VII Hatchback