Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

Bartas, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VII Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika. Myślałem, że nie będzie w ogóle 'ciągnąć' od dołu, natomiast jest bardzo dobrze. :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie spotkała mnie żadna.
5,0
Całokształt
Uwaga, mój model jest zmodyfikowany - wydech przelotowy, wcześniejsze uruchamianie VTEC, zimny dolot INJEN, lekkie koło zamachowe TODA, indywidualne strojenie Hondata K-Pro. Łącznie 227 KM i 235 nm. Jeździłem również autem o seryjnej mocy i odczucia co do elastyczności silnika pozostają niezmienne, u mnie są tylko mocniejsze. A poniżej ocena mojego samochodu: Petarda. Jest to najlepszy samochód w klasie (Hot hatch tego rocznika). Tego typu auta szukałem, a nawet tego modelu, wcześniej nawet nim nie jeżdżąc i nie widząc na żywo - nie zawiodłem się.
Wrażenia
5,0
Silnik
K20A2 jest bardzo dobrze znanym i wytrzymałym silnikiem o zadziwiającej elastyczności, legitymuje się bardzo zbliżonymi wartościami mocy i momentu. Przy czym trzeba lubić silniki wysokoobrotowe; zachowuje się inaczej niż dzisiejsze benzyny turbo.
4,0
Skrzynia biegów
4 zamiast 5 jedynie ze względu na powszechne (mankament fabryczny) usterki drugiego i trzeciego biegu, które dotykają modele przedliftowe (a więc i mój). Jednak mój już po naprawie i nie mam zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Cóż....jeśli ktoś nie boi się pojechać na granicy i wcześniej nie jeździł tego typu autami to będzie W SZOKU, z jaką prędkością i stabilnością można zrobić zakręt tym samochodem na fabrycznym zawieszeniu i dobrej, dogrzanej oponie. UWAGA! Trzeba pamiętać, że może rzucić tyłem po odpuszczeniu gazu w ostrym zakręcie, ale mocno wciskamy spowrotem i wychodzimy z opresji :)
4,0
Karoseria
Odniosę się do mojego egzemplarza, o którego mega dbano przez te 16 lat. Nie było żadnych napraw blacharskich i nie ma nigdzie śladu rdzy na nadwoziu. Jedynie nalot na podwoziu, który jest łatwy do usunięcia i zabezpieczenia. Zastrzeżenia budzą miejsca typu tylna belka (rdza ją bierze w tych modelach) i gdzieniegdzie śruby/mocowania pod maską. Są to jednak rzeczy łatwe do wymiany/zabezpieczenia. Auto dla pasjonata, który raczej powinien o to dbać sam z siebie.
Komfort
3,0
Widoczność
I tutaj chyba najsłabszy punkt samochodu. Parkowanie na prawdę wymaga dużo :) Widoczność utrudniona przez dość spory słupek A, opadającą tylną boczną szybę oraz niską pozycję w aucie - fotel nie jest regulowany w płaszczyźnie pionowej i mimo 186 cm wzrostu mam problem z dostrzeżeniem linii na parkingu. W ciasnych skrętach przeszkadza wcześniej wspomniany słupek.
5,0
Ergonomia
Jest miejsce na kubek po lewej stronie od kierowcy. Jest obszerna kieszeń w drzwiach. Są dwa miejsca na kubki pomiędzy fotelami. Te miejsca są chowane w ciekawy sposób - wsuwamy je w głąb tunela środkowego i pojawia się głęboka wnęka na naprawdę spore przedmioty (wrzucę gopro, pojemnik na okulary, portfel a dalej mogę nasunąć na to uchwyty na napoje). Powyżej miejsce na telefon. No rewelacja, w aucie sportowym bym w życiu się nie spodziewał takiego poziomu. Ale cóż, jest to sportowe auto na bazie kompaktu :) Także ten chowany uchwyt na napój z lewej od kierownicy i środkowy schowek to rozwiązanie, którego nigdy nie widziałem w wielu innych autach i szczerze mówiąc jest to najlepsze rozwiązanie z jakim się spotkałem kiedykolwiek, a jest to mój czwarty samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się grzeje - i powietrze również. Klima bardzo efektywna. Do tego kolejny wielki plus za dodatkowe nawiewy skierowane na boczne szyby dla odparowania. No kurczę...auto do upalania a praktyczne jak rodzinny wóz a nawet bardziej od wielu. :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco....dużo! Jak wcześniej wspomniałem, mam 186 cm i po wygodnym ustawieniu swojego fotela siadłem do tyłu - i miejsca mi nie brakowało! Nie dotykałem kolanami przedniego siedzenia i czułem się swobodnie. 5 gwiazdek.
3,0
Wyciszenie
Hahaha wyciszenie...nie wiem jak w serii, ale mam zmieniony wydech i przy wyższych obrotach trzeba przerwać rozmowę. Ocena nie powinna być tutaj odczytywana przez Ciebie czytelniku jako zła bądź dobra, raczej brak oceny - dla mnie głośność w tym aucie to zaleta; jeśli ktoś będzie się spodziewał hałasu na zewnątrz a ciszy w środku to prawdopodobnie będzie zawiedziony - mówię prawdopodobnie, bo nie wiem jak sprawa ma się w przypadku seryjnego układu wydechowego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jasne, że drożej niż 'normalne' auta, ale w stosunku do konkurencji jest taniej. Nie mówię, że części są tańsze lub droższe - w sumie to nie wiem, bo nie porównywałem, ale to auto się nie psuje więc...wychodzi taniej :) I spalanie także jest relatywnie niższe wobec 'konkurencji' (umówmy się, to auto w klasie i roczniku nie ma konkurencji).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę dostajemy najlepsze co możliwe w klasie i roczniku. Jaka więc mogłaby być ocena w tej kategorii?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik abs....bzdura.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniana wcześniej skrzynia, ale to wada fabryczna. Ale jednak się pojawia, więc gwiazdki 4 zamiast 5.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Type R 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VII Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VII Hatchback