Silnik
: Elastyczność silnika. Myślałem, że nie będzie w ogóle 'ciągnąć' od dołu, natomiast jest bardzo dobrze. :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie spotkała mnie żadna.
5,0
Całokształt
Uwaga, mój model jest zmodyfikowany - wydech przelotowy, wcześniejsze uruchamianie VTEC, zimny dolot INJEN, lekkie koło zamachowe TODA, indywidualne strojenie Hondata K-Pro.
Łącznie 227 KM i 235 nm. Jeździłem również autem o seryjnej mocy i odczucia co do elastyczności silnika pozostają niezmienne, u mnie są tylko mocniejsze. A poniżej ocena mojego samochodu:
Petarda. Jest to najlepszy samochód w klasie (Hot hatch tego rocznika). Tego typu auta szukałem, a nawet tego modelu, wcześniej nawet nim nie jeżdżąc i nie widząc na żywo - nie zawiodłem się.
Wrażenia
5,0
Silnik
K20A2 jest bardzo dobrze znanym i wytrzymałym silnikiem o zadziwiającej elastyczności, legitymuje się bardzo zbliżonymi wartościami mocy i momentu. Przy czym trzeba lubić silniki wysokoobrotowe; zachowuje się inaczej niż dzisiejsze benzyny turbo.
4,0
Skrzynia biegów
4 zamiast 5 jedynie ze względu na powszechne (mankament fabryczny) usterki drugiego i trzeciego biegu, które dotykają modele przedliftowe (a więc i mój). Jednak mój już po naprawie i nie mam zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Cóż....jeśli ktoś nie boi się pojechać na granicy i wcześniej nie jeździł tego typu autami to będzie W SZOKU, z jaką prędkością i stabilnością można zrobić zakręt tym samochodem na fabrycznym zawieszeniu i dobrej, dogrzanej oponie. UWAGA! Trzeba pamiętać, że może rzucić tyłem po odpuszczeniu gazu w ostrym zakręcie, ale mocno wciskamy spowrotem i wychodzimy z opresji :)
4,0
Karoseria
Odniosę się do mojego egzemplarza, o którego mega dbano przez te 16 lat. Nie było żadnych napraw blacharskich i nie ma nigdzie śladu rdzy na nadwoziu. Jedynie nalot na podwoziu, który jest łatwy do usunięcia i zabezpieczenia. Zastrzeżenia budzą miejsca typu tylna belka (rdza ją bierze w tych modelach) i gdzieniegdzie śruby/mocowania pod maską. Są to jednak rzeczy łatwe do wymiany/zabezpieczenia. Auto dla pasjonata, który raczej powinien o to dbać sam z siebie.
Komfort
3,0
Widoczność
I tutaj chyba najsłabszy punkt samochodu. Parkowanie na prawdę wymaga dużo :) Widoczność utrudniona przez dość spory słupek A, opadającą tylną boczną szybę oraz niską pozycję w aucie - fotel nie jest regulowany w płaszczyźnie pionowej i mimo 186 cm wzrostu mam problem z dostrzeżeniem linii na parkingu. W ciasnych skrętach przeszkadza wcześniej wspomniany słupek.
5,0
Ergonomia
Jest miejsce na kubek po lewej stronie od kierowcy. Jest obszerna kieszeń w drzwiach. Są dwa miejsca na kubki pomiędzy fotelami. Te miejsca są chowane w ciekawy sposób - wsuwamy je w głąb tunela środkowego i pojawia się głęboka wnęka na naprawdę spore przedmioty (wrzucę gopro, pojemnik na okulary, portfel a dalej mogę nasunąć na to uchwyty na napoje). Powyżej miejsce na telefon. No rewelacja, w aucie sportowym bym w życiu się nie spodziewał takiego poziomu. Ale cóż, jest to sportowe auto na bazie kompaktu :) Także ten chowany uchwyt na napój z lewej od kierownicy i środkowy schowek to rozwiązanie, którego nigdy nie widziałem w wielu innych autach i szczerze mówiąc jest to najlepsze rozwiązanie z jakim się spotkałem kiedykolwiek, a jest to mój czwarty samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się grzeje - i powietrze również. Klima bardzo efektywna. Do tego kolejny wielki plus za dodatkowe nawiewy skierowane na boczne szyby dla odparowania. No kurczę...auto do upalania a praktyczne jak rodzinny wóz a nawet bardziej od wielu. :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco....dużo! Jak wcześniej wspomniałem, mam 186 cm i po wygodnym ustawieniu swojego fotela siadłem do tyłu - i miejsca mi nie brakowało! Nie dotykałem kolanami przedniego siedzenia i czułem się swobodnie. 5 gwiazdek.
3,0
Wyciszenie
Hahaha wyciszenie...nie wiem jak w serii, ale mam zmieniony wydech i przy wyższych obrotach trzeba przerwać rozmowę. Ocena nie powinna być tutaj odczytywana przez Ciebie czytelniku jako zła bądź dobra, raczej brak oceny - dla mnie głośność w tym aucie to zaleta; jeśli ktoś będzie się spodziewał hałasu na zewnątrz a ciszy w środku to prawdopodobnie będzie zawiedziony - mówię prawdopodobnie, bo nie wiem jak sprawa ma się w przypadku seryjnego układu wydechowego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jasne, że drożej niż 'normalne' auta, ale w stosunku do konkurencji jest taniej. Nie mówię, że części są tańsze lub droższe - w sumie to nie wiem, bo nie porównywałem, ale to auto się nie psuje więc...wychodzi taniej :) I spalanie także jest relatywnie niższe wobec 'konkurencji' (umówmy się, to auto w klasie i roczniku nie ma konkurencji).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę dostajemy najlepsze co możliwe w klasie i roczniku. Jaka więc mogłaby być ocena w tej kategorii?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik abs....bzdura.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniana wcześniej skrzynia, ale to wada fabryczna. Ale jednak się pojawia, więc gwiazdki 4 zamiast 5.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Type R 200KM 147kW
[l/100km]