Silnik
: Umiarkowane zużycie paliwa. I że szybko i dobrze się sprzedał. Koniec.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
2,0
Całokształt
Ocena taka niska, bo nie jest to pierwszy mój civic. Ogólna opinia jest taka, że konkurencja jest jeszcze gorsza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Udany kompromis pomiędzy ekonomiką a dynamiką.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag - po prostu honda. Bardzo elastyczna piątka, ale za to chcąc dynamicznie wyprzedzić, podczas manewru trzeba zmieniać trójkę na czwórkę bo obrotomierz się kończy. W sumie można się przyzwyczaić.
2,0
Układ jezdny
W porównaniu z poprzednimi modelami - tragedia. Po pierwsze za silne elektryczne wspomaganie kierownicy. Po drugie 195/60r15 nie nadają się do tego auta Doświadczalnie sprawdzone, że na 185/50r14 zachowuje się dużo lepiej i nie ząbkują opony. Po trzecie za twarde sprężyny powodują wypadanie plomb z zębów. Z tym autem na przeciętnej polskiej drodze trzeba się siłować, za to na autostradzie rewelka, ale u nas to dopiero może w VI RP.
Komfort
2,0
Widoczność
Wersja 5D. Zła widoczność do przodu - nie widać nic z 10 m przed maską, gruby przedni lewy słupek ułatwia przejechanie pieszego na pasach przy skręcie w lewo, równie gruby prawy środkowy zapewnia wystawienie się na strzał przy skręcaniu w lewo z podporządkowanej (tym autem najbezpieczniej jest skręcać tylko w prawo). Perpektywa z pozycji leżącego w wannie. Zalecana jazda "na królika".
2,0
Ergonomia
Zbyt mało miejsca dla kierowcy. Przy odsuniętym całkowicie fotelu (moje parametry 178/80) zgięte non-stop nogi cierpną. Nie ma o co oprzeć kolan, co przy dłuższej jeździe jest męczące. Zbyt wąskie oparcie powoduje, że jego krawędzie wbijają się w boki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy nie można się obejść. W deszczową pogodę szyby parują na potęgę. Wentylacja nie daje rady usuwać pary - ratuje tylko klima. W poprzednich generacjach można było uchylić okno i było OK. W tej nie można, bo natychmiast przeciąg łeb urywa, a jak pada to zasysa wodę do środka. Ogrzewanie za to dobre.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy żle, dla pasażerów jak w limuzynie. Średnia jw.
3,0
Wyciszenie
Głośny silnik ok 100km/h, potem chwila ciszy i od 140 bardzo głośny. Słychać pracę zawieszenia i toczenie kół. Honda miała dawniej lepsze dni.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nareszcie mogę pochwalić. Przy bardzo spokojnej jeździe pali nieduże ilości. Ceny przeglądów, jeśli nie są robione w ASO nie są wygórowane. Ceny niektórych części przekraczają jednak granice rozsądku - brak zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj dam jednak dobrze bo mimo słabych ocen nie ma lepszej oferty wśród kompaktów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypi zawieszenie, w zimne dni skrzypią plastiki, buja się fotel kierowcy. Jeśli chodzi o odgłosy nie związane z pracą różnych urządzeń, auto jest głośne i w ogóle wydaje różne dziwne odgłosy obce użytkownikom wcześniejszych civików.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana przednich amortyzatorów po 60kkm, wymiana tarcz przednich po 80kkm. Następnie wymiana kpl rozrządu spowodowana awarią napinacza według mnie dyskwalifikuje to auto. Jak na hondę - żle i taką dałem ocenę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]