Samochód przewidywalny w każdym calu, i pod kątem prowadzenia i pod kątem awarii. Żadnych niespodzianek, typowa honda czyli samochód bezawaryjny, wymagający typowych napraw dbałości , oferujący to o czym napisałem na wstępie. Trzeba dbać o blacharkę, naprawy robić na bieżąco a że jest ich niewiele to nie jest to problem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy V-tec hondy. Żwawy, radzący sobie wystarczająco z autem. Wymaga stosowania dobrego oleju syntetycznego
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, pracująca z typowym " kliknięciem". Wymaga wymiany oryginalnego oleju co 50-60 tyś km - w zamian odwdzięcza się bezawaryjną pracą
5,0
Układ jezdny
precyjnie dość responsywnie, nawet jak na niektóre współczesne samochody. Pewność prowadzenia w zakrętach. Zasłyszana opinia, że " jest to pierwszy mój samochód w którym pewnie czuję się na zakrętach " zdaję się mieć 100% poparcie w rzeczywistości a i bez powodu stał się on bazą dla uważanego przez wielu za najlepszego w historii , R-type'a
3,0
Karoseria
Wymagająca dbałości o profile zamknięte, bo stąd zaczyna się rdza. Dodatkowo trzeba ściągnąć tylne nadkola i zrobić konserwację. Poza tym ranty drzwi i maski przedniej.
Komfort
5,0
Widoczność
Stara dobra szkoła projektowania. Ergonomia, widoczność i parametry użytkowe miały pierwszeństwo przed wyglądem. Efekt tego jest taki, że średniorozgarnięty kierowca wsiadając za kierownicę po przejechaniu 2 km zaczyna pytać o zasadę działania - v-teca ;)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tak jak powinno być. Ocenę obniża brak podłokietnika, o który aż się prosi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa z odpowiednią wydajnością czyli tak jak powinno ale egzemplarze przedliftowe mają problem z urywającymi się mocowaniami pokręteł sterowania temperaturą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
zaskakująco dużo miejsca jak na tak niewielki samochód
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie dające o sobie znać przy prędkościach powyżej 100km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy raczej typowe, każdy mechanik poradzi sobie z nimi a z większością - przy odrobinie chęci i umiejętności manualnych - damy radę sami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Hondy nie od dzisiaj nie nalezą do najtańszych więc ocena zostaje obniżona ale jeżeli komuś pasuje starszy samochód za określoną cenę to nie powinien narzekać
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kilka drobnostek do ogarnięcia we własnym zakresie w zaciszu domowego garażu, poza tym same typowe wymiany eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód przewidywalny, brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]