Aby obalić mit super wykonanej Hondy wystarczy stwierdzenie "Made in UK". Przykro mi to pisać, bo zawsze lubiłem tą markę ale, choć żaden jej mankament nie wykluczał mnie z dalszej jazdy, jestem tym autem zawiedziony. Jeżeli komuś nie przeszkadza stos wkurzających szczegółów, ma ochotę zapłacić ok 30% więcej niż za auta podobnej klasy od konkurencji tylko dla znaczka "H" to będzie zadowolony. Ja do takich ludzi nie należę i ten samochód ostatecznie utwierdził mnie w przekonaniu, ze nie ma już dobrych i złych marek - są tylko lepsze i gorsze modele. Witaj globalizacjo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tutaj nie najgorzej. Silnik nigdy nie odmówił posłuszeństwa, odpalał nawet na mrozie -25, nawinął ze mną blisko sto tysięcy kilometrów (w sumie ma już 250 tys). Od czasu do czasu, bez większego powodu zapala się lampka "SRS". Problem ten występował już w starszych generacjach Civików i jak widać jest i tutaj. Można się tego pozbyć w dość łatwy sposób, nie mniej po jakimś czasie dzieje się to samo i jest to bardzo irytujące.
4,0
Skrzynia biegów
Sama praca skrzyni biegów jest ok, natomiast przełożenia są zdecydowanie zbyt krótkie do tego samochodu. Ewentualnie sprawę rozwiązywałby szósty bieg, którego nie ma i nie było w żadnej opcji wyposażenia.
4,0
Układ jezdny
Niby bez zarzutów ale zawieszenie bywa delikatne, a części wcale nie są najtańsze w porównaniu z konkurencją. Dziwi mnie brak zamienników wielu podzespołów, samochód jest de facto europejski a części traktuje się jak importowane z księżyca. Samochód prowadzi się w miarę normalnie, jednak dopiero po założeniu sportowych sprężyn eibacha zbliżył się precyzją prowadzenia do seryjnego Focusa, którego miałem wcześniej. Średnica zawracania, w tak krótkim samochodzie beznadziejnie duża.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu bez zarzutu, lusterka mają odpowiednią wielkość, szyby dają wystarczającą widoczność.
4,0
Ergonomia
Sporo praktycznych schowków i uchwytów na napoje. Może poza bagażnikiem, gdzie poza otworem na koło zapasowe nie ma zupełnie nic. Fajnym rozwiązaniem, szczególnie dla pasażerów z tyłu jest płaska podłoga.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy dają radę, samochód szybko się nagrzewa. Na minus nieprzyjemne zapachy, wydobywające się z nawiewów. Klimatyzację odgrzybiam i serwisuję regularnie lecz to nie pomaga. Podobno nie jest to kwestia tylko mojego egzemplarza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fajnym rozwiązaniem, szczególnie dla pasażerów z tyłu jest płaska podłoga. Liczne schowki i uchwyty na napoje. Doczepić mogę się do niezbyt wygodnych foteli i ich ograniczonej regulacji. Kierowca również regulowana tylko w jednej płaszczyźnie, generalnie lekka bieda w kwestii "personalizacji miejsca za kierownicą".
3,0
Wyciszenie
Wytłumienie bardzo słabe. Krótka skrzynia niejako wymusza wyższe obroty silnika, a ten potrafi męczyć ucho już przy 100 km/h na piątym biegu. Nie mogę nie wspomnieć o przeraźliwie skrzypiącym sprzęgle, co jest niesamowicie irytujące - ponoć norma w tym modelu. Miewałem różne, często znacznie starsze samochody innych marek i czegoś takiego nie było nigdy. Niektóre plastiki lubią skrzypieć. Generalnie wyciszenie i jakość wykonania wnętrza to jedne z najsłabszych stron tego samochodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cztery gwiazdki dałem głownie za przyzwoite na tle konkurencji spalanie. Cztery osoby + ich bagaże + trasa + w miarę dynamiczna jazda = 6 litrów na 100 kilometrów. Całkiem nieźle jak na benzyniaka. Części niestety w moim przekonaniu zbyt drogie. Wymiana rozrządu kosztowała mnie mniej więcej 30% więcej niż w moim poprzednim Focusie z tego samego rocznika. Jest to związane między innymi z niewielką ilością zamienników do tego samochodu, co jest trochę śmieszne - samochód w wersji Hatchback jest przecież montowany w Wielkiej Brytanii. Sedany w Turcji, natomiast wersje Coupe w USA. Ten samochód jest więc obecnie chyba bardziej europejski niż Volvo :)
2,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę chciałbym tutaj napisać coś pozytywnego bo bardzo chciałem mieć ten samochód. Civic w wersji 3-drzwiowej jest bardzo ładny i urzekł mnie wyglądem i charakterem od początku. Niestety już po roku użytkowania stwierdziłem, że po prostu nie jest on wart swojej ceny. jest to jedno z droższych aut z tego segmentu i rocznika. Czy aż o tyle lepsze? Moim zdaniem nie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie w drobnych usterkach tkwi problem. Po 4 latach użytkowania mam tego po prostu dość. Skrzypiące sprzęgło, śmierdzące nawiewy, chuśtający się fotel kierowcy - podobno standard w tym modelu. Sorry - mam inne standardy. Pasy zwijają się w tempie kulawego żółwia. Kontrolka SRS potrafi zaświecić z powodu lekkiego mrozu. Ktoś powie, że auto ma swoje lata. Ma, ale nie wszystko można zwalić na wiek. I właśnie z tego powodu taka ocena.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak. Silnik pali i jeździ niezależnie od pogody, nigdy nie wracałem na lawecie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]