Karoseria
: Przyjemny samochodzik który powinni produkowac w wersji classic, ma doskonale światła, daje frajde z jazdy po tylu patach wciaz cieszę się gdy rano zbliża się moment gdy zasadę za kierownicą; -)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: póloś prawa przednia przekorodowala pod tlumikiem drgań
5,0
Całokształt
Funkcjonalny samochód dla rodziny na codzi3n i na wyjazdy wakacyjne. Mam go od nowości i majac mozliwosc wymiany na subaru outbecka 2002r. Mazde6 2003 i lexusa gs 2005 zostalem przy civicu bo to doskonaly samochod ktory jak wierny pies nigdy ie zawodzi i niewiele ta przyjazn kosztuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
To urzadzenie jest pod maską od początku do dziś miał 13 razy zmieniony olej reg. Zaworów 6 razy i to tyle. Zmienilem olej na jakis petro canada i jest tak cichy, ze to niewiarygodne.
5,0
Skrzynia biegów
Od nowości do dziś bez problemu tylko olej wymieniono 2 razy
5,0
Układ jezdny
Wymienilem ostatnio przednie amortyzatory bo jeden popuscil kropelke oryginaly za ok. 700 zl w serwisie aso, na gwarancji poduszki nad amortyzatorami i stabilizator z przodu. Reg. Zbieżności koszty w sumie ok. 900 zl
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo wysoki. Widocznosc jak na obecne normy nieosiagalna. Nie taka jak w latach 90tych
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Czytelne wskaźniki o przyjemnej bialej i zielonej barwie. Mam niewielkie dlonie i dla mnie kierownica ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dziala non stop na automacie w zimie po 3 minutach lub 3 km juz dziala w lecie klika sprawdza sie doskonale nie mam zadnych zastrzeżeń nie mysle o tym to o czyms swiadczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ogromnie duzo miejsca nad glowa i na nogi pozycja jest bardziej podniesiona ale to zaleta lepsza widoczność i latwiej się manewruje. Z tylu super duzo mijsca na nogi, głowy i co jest niesamowite to brak tunelu rewelacja. Mozna polozyc tez przednie oparcia i mamy zupelnie plaskie łóżka spedzilem tak jedna letnia noc.
5,0
Wyciszenie
Tu musze sie zgodzic, ze na oleju lanym przez aso przy prędkości 115-125km/h jest głośniej to chyba zmienne fazy rozrządu zmiana oleju jest rozwiazaniem. Choc to raczej fajny pomruk ale o gustach się nie dyskutuje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daje 6 bo kalkuluje. Spalanie minimalne ok. 4l srednie z roku 5.8 l/100 km na komputerze to 5.6 l/100 km bo trochę klamie. Serwisy to praktycznie przeglądy. Poza amortyzatorami j/w. 900 zl, tuleje pod siedzeniem kierowcy 60 zl, koncowki kierownicze kpl. Nie bylo luzu zuzyte. Lozysko kola. Sworzen przedniego lewego wahacza. To pewnie ok. 1000 zl i 900 zl wczosniej opisane amorki. To pewnie duzo ogolnikow. Fakty to koszty jakie kalkulowalem to jest przeglady, utrata wartości, ubezpieczenia, przeglady, opony, ogolem wszystko przy moim przebiegu koszt przejechania 1 km tu 0,69 zł w tym 0,34 zł to koszt paliwa. 16000 to ubezpieczenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super samochod nie wyglada na swój wiek i przebieg musicie mi wierzyć na słowo, ale to prawda ostatnio poprosilem serwisanta aso o test drogowy i nie byl w stanie uwierzyc ze samochod po 230000 km tak wyglada i jeździ. Sprzęgło, skrzynia, zawieszenie, układ kierowniczy prowadze nie i wnętrze również spasowanie wnetrza jak w nowym samochodzie nic nie stuka nie skrzypi jest ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze choc w grudniu bylo doskonale. W samochodzie zawiodla prawa przednia póloś na ktorej producent umieścił gumowy tłumik. Pod tym tłumiki zbierala sie sól i chemikalia ktore strawily ja na tyle, ze przekorodowala i klops. Brak innych wad.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póloś to najpowazniejsza usterka, ale nie zauważyła, aby ją w moim mniemaniu zakwalifikować do poważnych sami oceńcie to ja jednak nie zmienilo mojego stosunku to hondy która lubię nie za urok osobisty to byl zakup z rozsądku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]