Posiadam ten samochodzik od nowości, więc sporo o nim wiem. Zanim go kupiłem, przymierzałem sie do wielu innych marek, wybór padł na Hondę z kilku powodów:
1. przestrzeń - absolutnie brak konkurencji w tym segmencie aut
2. silnik - o dwóch obliczach, bardzo oszczędny a jak sie go podkręci, wręcz sportowy
3. niezawodność - kupując samochód, niezawodność była mi znana z publikacji i opinii, po prawie 7 latach eksploatacji mam twardy dowód, że to nie fama ani iluzja - tak jest w istocie, samochód jest całkowicie bezawaryjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwa oblicza - do 3800 obr/min spokojny, powyżej ciągnie jak rasowa sportowa maszyna. Niewyczuwalne drgania, na postoju niesłyszalny, mimo wszystko bardzo elastyczny (na V 65 km/h i swobodnie przyspiesza). To prawdziwa duma konstruktorów i każdy z moich znajomych który przejechał sie z tym silnikiem podziela te opinie.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi leciutko, czasem wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem - to wpadka konstruktorów. Skoki krótkie, precyzyjne no i ta dźwignia w super wygodnym miejscu na desce, jak dla mnie o to właśnie chodzi.
4,0
Układ jezdny
Dobry układ jezdny, poprawnie wybiera nierówności poprzeczne i podłużne, na zakrętach nie wychyla sie nadwozie, przy chamowaniu nie ma jakiegoś nurkowania przodu; poprawna konstrukcja.
Komfort
4,0
Widoczność
Za to lubię swój samochód; mogę wszędzie zaparkować bez obawy o jakieś szkody, bo wszystko w każdym kierunku doskonale widać. Bardzo dobre wyczucie gabarytów auta. Ocena dobra z powodu dość szerokich przednich słupków, trzeba sie nauczyc z tym żyć i przewidywać, że coś sie za nimi może znaleźć szczególnie przy skręcie w lewo.
5,0
Ergonomia
Całkowite maksimum - prosto, funkcjonalnie, wygodnie. Lepiej sie po prostu nie da. Drążek zmiany biegów - majstersztyk, jest tuz pod ręką. Wszystko proste w obsłudze, bez odrywania oczu od drogi, żadnej klawiszologii. Brakuje mi termometru zewnętrznego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znakomite ogrzewanie, nie do wytrzymania przy pełnej mocy nawet w 20 stopni mrozu. Klimatyzacja wydajna, szybko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Absolutny brak konkurencji - brak środkowego tunelu (bo i po co on, skoro samochód ciągnie na przód panowie konstruktorzy innych marek), ilość miejsca z tyłu szokująca, z przodu całkowicie swobodnie. Przy tym bagażnik 370 litrów - naprawdę jak to zmieszczono w stosunkowo niewielkim samochodzie, nie wiem, ale co dzień podziwiam. Pełne zadowolenie 4 osobowej rodziny w wypadach na wakacje zagraniczne, nie trzeba żadnych boksów dachowych, bo wszystko wchodzi do środka. Dużo miejsca nad głową i wrażenie \"powietrza\".
3,0
Wyciszenie
Słabe, najsłabszy punkt samochodu. Na autostradzie przydałby sie 6 bieg, silnik by dał radę. Po mieście i z prędkościami do 100 km/h bardzo dobrze, ale powyżej gdzieś tak 140 km/h na autobahnie, jednak brakuje wyciszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco oszczędny samochód; posiadając zalety w postaci przestrzeni i naprawdę prawie sportowego przyspieszenia, da sie spalic 5,5 litra - oczywiście w stylu spokojnym. Ale z pełnym wykorzystaniem przyspieszeń NIGDY nie spalił mi więcej niż 11 litrów w mieście i 8 litrów na trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wydane pieniądze, bo jestem zwyczajnie zadowolony z samochodu. Jeździ sie nim wygodnie i co najważniejsze, pomimo 7 lat wszystko jest jak nowe - jakośc wykończenia jest imponująca. Reasumując, jakość kosztuje, ale w tym wypadku ta jakość jest czymś realnym i namacalnym a nie chwytem reklamowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak dupereli i niedoróbek. Działa tak jak przykazano i zaprojektowano. Tylko i wyłącznie serwis według książki gwarancyjnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad 100 000 km i 7 lat eksploatacji, nic nigdy sie nie zepsuło. To jeden z powodów do uśmiechu dla człowieka, który widzi, że dobrze wydał pieniądze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]