Silnik
: Oczywiście silnik; przez wiele lat jeździłem samochodami, które na wysokich obrotach tylko wyły i ryczały - tutaj, samochód odlatuje aż pod czerwone pole obrotomierza bez zająknięcia.
5,0
Całokształt
Samochód dla każdego, kto myśli samodzielnie a nie poprzez pryzmat czasopism motoryzacyjnych sponsorowanych przez motoryzację niemiecką. W pełni udany model z mnóstwem zalet, wady trzeba wyszukiwać według zasady, że na każdego paragraf sie znajdzie, bo w codziennym użytkowaniu nie wiem co może byc tu wadą. Dla niektórych pewną zaletą może też być fakt, że nie porusza się samochodem skrajnie nudnym i opatrzonym jak choćby golf czy astra, ale z odrobiną indywidualizmu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Hondę kupuje sie dla kilku rzeczy, jedną z nich jest niewątpliwie silnik. To jest po prostu finezja, kiedy mijasz 6000 obr/min i wskazówka spokojnie idzie w górę, wciskając cię dalej w fotel. Kawałek sportu, w zwykłej cywilnej maszynie. Elastyczny, mocny, znakomicie zrównoważony. Najbardziej kosmiczny jest efekt wystrzelenia z katapulty po ok. 4000 obr/min, dosłownie wgniata jakby odrzutowiec pociągnął samochód za linkę.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarza się, że wsteczny nie chce wskoczyc za 1 razem. Poza tym, skrzynia działa leciusieńko, precyzyjnie i ma krótkie skoki.
4,0
Układ jezdny
Doskonałości w tej klasie samochodów nie ma. Ten civic i tak ma bardzo dobry układ jezdny, ale ktoś kto pojeździł samochodami wyższej kalsy może marudzić, na promień zawracania, na odgłosy pracy zawieszenia itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomita w każdym kierunku, da sie parkowac na centymetry.
5,0
Ergonomia
Aby docenic prostotę japońskich rozwiązań, wystarczy uskutecznić hara kiry w samochodzie np. francuskim w postaci próby ustawienia temperatury w czasie jazdy lub zrobienia cokoliwiek innego. Jak dla mnie, tutaj znajdziesz wzór do naśladowania. Lewarek skrzyni biegów leży tam gdzie leci odruchowo ręka, czyli tuz obok kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna, ogrzewanie tez bardzo dobre. Sprawdzone w Grecji i w Norwegii, gdzie tym autkiem byłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przestrzenią się nie dyskutuje - ten model to pogromca większości aut segmentu wyższego jeżeli chodzi o ilość miejsca, zaś w swojej klasie zwyczajnie nie ma konkurenta. Patent z płaską podłogą z tyłu to też majstersztyk. Bagażnik sporo większy niz np. w golfie.
3,0
Wyciszenie
Słabe. Szczególnie na autostradzie powyżej ok. 140 km/h jest za głośno według mnie, chociaż nie jest to jakis ryk tylko miły uchu dźwięk silnika. Co nie zmienia faktu, że po 400 km może sie stać uporczywy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znakomicie, 110 koni a da sie na trasie spalić 5,5 litra (oczywiście, trzeba sie postarać, ale skoro potrafię ten wynik często powtarzać, znaczy że da się i to nie incydent)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dość wysoką cenę kupujesz samochód odznaczający sie ekonomicznością, przestronnością, sportowym zacięciem (do 100km/h w poniżej 10 sekund) no i bezawaryjnością. Jak na mój gust, warto. Odsprzedaż jest łatwa, popyt na ten model just o wiele większy niz podaż. Sam miałem kilka ofert kupna, na razie nie skorzystałem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez dyskusji - nic sie nie dzieje. Jestem 2 właścicielem, zrobiłem nim już 90 tyś km - samochód kupiłem jeszcze na gwarancji, więc wiem co mówię. Oczywiście serwis w aso, ale to jak widać owocuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez dyskusji również: całkowity brak usterek. To mi sie podoba, bo jak trzeba pojechac na wczasy po Europie, to sie wsiada i jedzie gdzie sie chce, bez myślenia o awariach. Podstawowa sprawa: po to jest ksiązka serwisowa, żeby przestrzegać co tam jest napisane - trzeba pojechac na serwis, to trzeba i koniec. Efekty opisane powyżej - nic sie nie dzieje złego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]