Punkt 1: Niezawodność. Punkt 2: Przestrzeń dla ludzi i bagażu. Punkt 3: Dynamika i oszczędność eksploatacji. Punkt 4: Łatwa odsprzedaż. Nie mam więcej do dodania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Arcydzieło sztuki inżynierskiej. Ma dużo pary jak wkręci sie na wysokie obroty, nie ma jakiejś zadyszki. Cięgnie równo aż do odcięcia paliwa. Drugie oblicze to spokojny silniczek w niskich obrotach. Elastycznośc bardzo duża, kultura pracy znakomita. Po rozgrzaniu na luzie żadnych wibracji ani hałasu, trzeba się wsłuchać żeby go usłyszeć. Podsumowując, niesamowite doznania jak pozwolisz mu na pracę pod czerwone pole. Co ważne, po przebiegu ponad 150 000 km ani śladu jakiegokolwiek wycieku oleju czy innego medium.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem nie chce wejśc wsteczny lub jedynka. Poza tym, pracuje bardzo precyzyjnie, lekko i co najważniejsze, drążek leży w dłoni idealnie.
4,0
Układ jezdny
Poprawny, sprężysty i komfortowy. Daje dużą kontrolę na zakrętach, pracuje dośc cicho. Bardzo trwały, do dziś nie robione przy nim zupełnie nic.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki ograniczają widoczność, szczególnie przy skrętach o 90 stopni (skrzyżowania). Poza tym, parkowanie przód tył spokojnie na centymetry.
5,0
Ergonomia
Jestem zachwycony prostotą i wygodą. Nie używa się jakiegoś zaawansowanego myślenia do obsługi, ot - klik, działa klima, klik, masz światła itp. Całkowicie naturalne i intuicyjne sterowanie wszystkim. Sam bym to tak urządził gdybym to robił. Drążek zmiany biegów wysoko na desce - fantastyczne mniejsce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze, dośc cicho i wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiele większych samochodów ma mniejsze wnętrze. Z tyłu przepastnie dużo miejsca, bagażnik też duży jak na wielkośc samochodu (370 litrów). Wygodnie usiądzie kierowca, ma do dyspozycji wysokość fotela i regulację kierownicy.
4,0
Wyciszenie
Dość dobre wyciszenie, według mnie za słabe dopiero powyżej ok. 150 km/h. Po mieście jest bardzo cicho, na trasie do 100 km/h również. Silnika na postoju jak jest ciepły nie słychać ani wewnątrz ani na zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zważywszy, że można tym autem porządnie przyspieszyć, spalanie w trasie na poziomie ok. 6 l/100km wydaje się w porządku. Mam stosunkowo spokojna nogę, więc uzyskuję często wyniki poniżej 6 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość kosztuje - kto się z tym zgadza kupi ten samochód, kto nie, jego wybór. Generalnie jakość materiałów wykończeniowych, ich trwałość, trwałość podzespołów stoją na bardzo wysokim poziomie. Korzystając z części oryginalnych inwestujesz po prostu w niezawodność, więc niech nikt nie mówi żę drogie części, bo to mit. Co z tego że drogie, jeżeli nie wymienia się ich co chwilę, tylko jeżeli już to planowo. Oszczędność w pozornie tańszym ale mniej niezawodnym samochodzie jest iluzoryczna. Tu nie dostajemy iluzji tylko fakty: jakość kosztuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co nieplanowanego robione było przy samochodzie przez prawie 6 lat:
1. po ok. 20000km zaczął skrzypieć pedał sprzęgła; smarowanie nic nie dawało - wymiana siłownika na gwarancji.
Koniec.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jako posiadacz auta od nowości wiem co nieco co sie z nim działo. A działo się całe nic, czyli przez prawie 6 lat jeżdżę sobie tym samochodem nie myśląc, czy się zepsuje czy nie, bo nauczył mnie już, że awarie są mu obce. Nigdy nie odmówił posłuszeństwa, wsiadam, przekręcam kluczyk i silnik pracuje. Po czym jadę bez wysiadania nawet 900 km, wysiadam i to wszystko. ZAWSZE, od ponad 150 000 km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW
[l/100km]