CIVIC 1,4 SPORT ver 2005 - wygląda jak milion dolarów i tak samo smakuje :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Z konieczności (braku pieniedzy) kupiłem wersję 1,4 90 konną. Silnik jest trochę ospały na rozbiegu, ale swoją kulturą pracy i agresywnym uwielbieniem wysokich obrotów przypomina kierującemu, że honda to marka sportowa.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała kultura, krótkie przełożenie i to co najbardziej mnie zachwyca- drążek "pod ręką" - nie podobało mi się to wizualnie do momentu aż po raz pierwszy ruszyłem - doskonały pomysł.
5,0
Układ jezdny
Uwielbiam twarde, sportowe zaiweszenia. Moja honda daje mi wszystko czego oczekuję od małego zwrotnego samochodu. Wcześniej jeździłem Focusem - moim zdaniem jakość bardzo zbliżona (focus bardziej miękki- dla panienek)
Komfort
5,0
Widoczność
Jako były właściciel focusa już dawno nauczyłem się parkowac perfekcyjnie za pomocą lusterek. Civic jest pod tym względem o niebo lepszy. Lepsza widoczność przez lusterka i przedni słupek.
5,0
Ergonomia
ideał, wszystko pod ręką i nie przesadnie skompliowane. Audio fajne- total prymityw na pierwszy rzut oka, ale Pioneer gwarantuje doskonałą jakość. Drążek zmiany biegów- nobel dla konstruktora!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna- doskonała (bałem się, ze będzie trudna do optymalnego ustawienia). Nagrzewa się szybko. Podgrzewane lusterka- bajer!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu prosta podłoga i znacznie wiecej miejsca niż można było by przypuszczać. Mam wersję 3 drzwiową (sport), woziłem pasażerów i siebie samego dla mnie (mam 178cm wzrostu) bez kłopotu
4,0
Wyciszenie
Twarde zawieszenie czasami słychać. Gdybym chciał głuchej ciszy wybrał bym pewnie citroena, ale nie lubię zawieszenia dla ciot więc jestem wyrozumiały. Firmowe Audio Pioneer`a zagłuszy wszystko
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką noge i nie mogę być tutaj obiektywny. Moje średnie spalanie (trasa/miasto) 6,8l/100km wygląda blado przy wyniku mojej żony 6,2l/100km. Można uzyskać wynik poniżej 5,7 ale trzeba mieć ponad 70 lat, stalowe nerwy i lekkie tenisówki z pianki (na dotarciu tyle wykręcaliśmy).
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 60ty s (do wersji standard dopłaciłem 5tyś zł) dostałęm w zamian samochód w pełni wyposażony (ABS,EBD, AUDIO CD PIONEER + 4 x Głóśniki, Klima manualna, podgrzewane lusterka, skóżana kierownica oraz drążek zmiany biegów, całość olakierowana łącznie z klamkami lusterkami z wbudowanym kierunkiem, halogeny, komplet alufelg z doskonałymi oponami Bridgestone rozmiar 205/55 R16, ospoilerowanie sportowe z przodu, tyłu i po bokach, Gwarancja 3 lata lub 100tyś km. Co tu mówić - nowy Focus z tym samym wyszedł by mnie 15tyś więcej, Corolla około 8tyś. Honda wygląda lepiej i jest lepsza
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę od marca 2005 i usilnie szukam usterek (nawet drobnych) przed pierwszym przeglądem. Narazie znalazłem lekko poluzowaną osłonkę szyny siedzenia - prawdopodobna naprawa, którą zostawię serwisowi potrwa zapewnie 2 sekundy- koszt naprawy 1,90zł PATEX SUPER KLEJ wliczone w 3 letnią gwarancję. Nie ma o czym mówić. Szukam dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik oglądałem raz- w salonie przed kupieniem. Zgodnie z sugestią sprzedawcy w salonie- "niech pan się napatrzy na silnik bo nie często będzie miał pan okazji na to spojrzeć" pokrywę silnika otwierałem raz- by uzupełnić płyn do wycieraczek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]