Jest OK. Wszystko już napisałem. Może trzeba by zachęcić japończyków do większej odwagi przy pojektowaniu nadwozia. To nie zmienia faktu, że auto jest zgrabne, tylko ma mało odważnych linii. Poza tym jest solidnie wykonane. Blachy są odporne na odkształcenia a lakier twardy. Gdy starłem się z Punto, to gość miał przygnieciony i solidnie porysany błotnik, a Honda zero odkształceń i małą ryskę na progu, którą można było zamalować za pomocą dołączonej do auta próbki lakieru. Do dziś jest to dla mnie zagadką, ale starcie było przecież solidne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje równo a wolnych obrotach, jest bardzo elastyczny, trochę głośny, gdyż honda zamiast paska rozrządu stosuje łańcuch, co w sumie jest dużym plusem. Wiadomo jak jest z tymi paskami, co lubią się urywać - Katastrofa.
5,0
Skrzynia biegów
Wysoko umieszczony drążek jest bardzo poręczny. Przełożenia są krótkie i precyzyjne.
Troszkę opornie wchodzi od jakiegoś czasu wsteczny, ale to chyba kwestia regulacji.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie. Jest ono twarde, ale komfortowe. Dobrze się trzyma na zakręcie. Biją ją tylko Alfa Romeo.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód super, tył ujdzie.
5,0
Ergonomia
Najmneijszych zarzutów. Wszystko pod ręką, dużo schowków i umieszczony wysoko drążek skrzyni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To prawie minivan. W Hondzie jest baaaardzo dużo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu. Podłoga jest płska, co nie utrudnia podróży piątemu pasażerowi. Sufit jest wysoko nad głową, a więc z tyłu wysocy nawet na 190 cm, nie doświadczą dyskomfortu.
4,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone, ale silnik z łańcuchem nei należy do najcichszych, niemniej ten dźwięk da się lubić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do spalania paliwa to nei znam auta tych gabarytów, żeby było lepiej (oczywiście jeżeli myślimy o bęzyniaku). Na trasie z włączoną klimą poniżej 6, mimo przejazdu przez Toruń Gniezno i Poznań. W mieście 8. Ceny przeglądów troche za wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało 53900, a ma 4 poduszki, ABS, wspomaganie, zamek na pilota, elektryczne szyby i lusterka, racio CD i 4 głośniki po 35 Watt oraz klimatyzacje. Nic więcej mi do szczęścia w aucie nie potrzeba. Wiadomo, że ostatnim czasem europejskie auta nei należą do niezawodnych natomiast hondy spisują się świetnie. NIestety auto po małym faceliftingu mocno zdrożało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie było problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]