Zawieszenie
: wiecznie coś stuka, mimo że każdy mechanik mówi że wszystko ok
Inne
: irytujące pykanie pedału sprzęgła, smarowanie pomaga na chwile
4,0
Całokształt
Nie jest źle, chociaż kilka irytujących usterek uprzykrzyło mi życie. Zaznaczam, że przez 5 lat auto nigdy mnie nie zawiodło, ale też niczym specjalnie nie zachwyciło.
Zacznijmy od wad:
do tych poważnych trzeba zaliczyć szybkie zużycie łożysk w skrzyni (co podobno jest wadą w tym modelu) które także mnie spotkało. Koszt 950 zł. Taka egzotyczna usterka przy 150 kkm to obciach dla Hondy. Poza tym kilka drobnych usterek jak: wiecznie stukający pedał sprzęgła, bardzo twarde niekomfortowe zawieszenie (choć może dla niektórych to nie wada), skrzypiące plastiki głównie w drzwiach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poza stosunkowo głośną pracą jest naprawdę dobrze. Silnik D14Z6, Pracuje równo, mało pali (7,5 - 8 gazu w mieście a w trasie poniżej 7), co prawda ciągnie mocno dopiero powyżej 3 tys obrotów, ale cóż taka charakterystyka, a poza tym jest bezawaryjny. Do tego dobrze znosi gaz mimo że fachowcy na forach przestrzegają że Hondy gazu nie lubią. Zawory reguluje na czas i nic się z gniazdami nie dzieje.
2,0
Skrzynia biegów
Największa bolączka, to te łożyska, poza tym biegi czasem słabo wchodzą, zwłaszcza wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Nie narzekam,
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok
5,0
Ergonomia
Jest ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja, klima sprawdza się latem a zimą po 2 km robi się cieplutko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2 + 2 wystarczy
3,0
Wyciszenie
Co by nie mówić, powyżej 100 jest głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
super, mało pali, mało się psuje (poza skrzynią biegów :) )
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]