Inne
: Silnika się spodziewałem, ale układ jezdny jest zaskakująco precyzyjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: tendencja do kłopotów z rdzewiejącymi elementami nadwozia i podwozia
5,0
Całokształt
Świetne auto, zarówno dla młodych jak i rodzin 2+1, 2+2. Największy bagażnik w tej klasie, wysoka niezawodność, duża przestrzeń dla pasażerów, elastyczny silnik, tanie w obsłudze i dobrze wyposażone w standardzie
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędna i niezawodna jednostka. 90 KM przy tej pojemności silnika i masie auta i idealnym wypośrodkowaniem pomiędzy oszczędnością a dynamiką. Wysoka niezawodność co pokazują kolejne rankingi awaryjności aut.
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemne, dynamiczne krótkie przełożenia pozwalające zachować dużą elastyczność. Brakuje tyko nadbiegu/szóstki do dłuższej jazdy z wyższą prędkości na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco precyzyjny i wrażliwy. Auto bardzo zwrotne. Radzę uważać na początku ponieważ przez to, że auto jest zwrotne łatwo zahaczyć jakiś filar na parkingu albo narożnik innego auta mały promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo przestrzeni za kierownicą pomimo krótkiego przodu. Wysokiej osobie lusterko wsteczne nie ogranicza widoczności. Widoczność do tyłu bardzo dobra. Brak problemów z parkowaniem.
5,0
Ergonomia
Wnętrz intuicyjne, wszystko na swoim miejscu. W wersji po liftingu wygląda nowocześnie jak na swoje czasy nie tak siermiężnie jak np w Astrze G. Również w wersji poliftingowej posiada bardzo dużo schowków dopasowanych do butelek, kubków i innych rzeczy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko nabiera temperatury, klimatyzacja odpowiednia do kubatury. Podgrzewane lusterka są miłym dopełnieniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mierzę 2 m wzrostu, przedni fotel kierowcy da się bez problemu dopasować do wysokiej osoby nie tracąc przy tym na komforcie. Nie dotykam głową sufitu. Przedni fotel pasażera trochę gorzej, ponieważ jest mniej miejsca na nogi i przy swoim wzroście nie wyciągnę w pełni nóg przy maksymalnie odsuniętym fotelu (to taka zachęta, żeby częściej prowadzić niż być pasażerem). Najmilsze zaskoczenie przychodzi kiedy siadam z tyłu. Dzięki temu, że brak jest z tyłu wału pomiędzy pasażerami zyskuje się płaską podłogę i mimo odsuniętego maksymalnie przedniego fotela pozostaje trochę miejsca na długie nogi. Przy niższych kierowcach/przednich pasażerach, z tyłu do dyspozycji jet duża przestrzeń. W tej klasie mój faworyt.
4,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym nie słychać jak pracuje silnik. Auto lubi wyższe obroty w związku z tym nie jest problemem to, że silnik czasem da o sobie znać. Dla niektórych może być uciążliwa długa jazda przy wysokich prędkościach, ponieważ brakuje szóstego biegu, przełożenia krótkie a zakres obrotów duży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieduża i niezawodna jednostka benzynowa o pojemności 1.4 Hondy to przepis na niezawodność. Części i zamienniki tanie nowe i na rynku wtórnym (duży import z UK). Blacha wymaga pewnej uwagi, ale odpowiednio zabezpieczone nadwozie i podwozie oprze się rdzy, o której w niedużym stopniu ma skłonność (widoczna po 10 latach/w zależności od użytkowania).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to auto na które jest duży popyt przez co jego cena na rynku jest trochę zawyżona w stosunku do szacunków ubezpieczalni (2016) dla wyliczenia AC, jednak samochód jest wart tego, żeby zapłacić trochę więcej niż za auta z tego rocznika i w podobnym segmencie. Główne argumenty to niezawodny, oszczędny przestronny, odpowiednio wyposażony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wymieniłem tylko żarówkę światła pozycyjnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niech to pole pozostanie puste.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]