Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

radek50@o2.pl, 13 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika i jego osiągi.
5,0
Całokształt
Ocena Bardzo Dobra z małym minusem za wyciszenie. Nic dodać nic ująć. W pełni zasłużona.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty. Żadnych wycieków w komorze silnika przy przebiegu 107tyś km. Cała zabawa zaczyna się od 3,5 tyś obrotów. Taka typowa przypadłość Japończyka. Jak na wysokoobrotową jednostkę to silnik pracuję nawet cicho ale nie zmienia to faktu że ogólnie ten model hondy nie należy do najlepiej wyciszonych. Honda nie posiada hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Należy go regulować co 40tyś. km.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię oceniam dobrze, chociaż jak dla mnie zbyt \"krótkie\" pierwsze 3 biegi. Ogólnie znana przypadłość tego modelu to łożyska w skrzyni biegów. Potrafią się rozpadać już przy ok 60-70tyś. km. przebiegu. U mnie narazie ok. ale mam wrażenie że zaczynają się odzywać.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry układ jezdny. Całkiem precyzyjny układ kierowniczy sprawia że auto dobrze się prowadzi. Co do zawieszenia to potrafi się szybko zużywać na naszych drogach. Konstrukcja w obrębie tylnego zawieszenia (podwójne wahacze) sprawia że koszt eksploatacji może wyższy. W okresie 2 lat (ok 45tyś km.) wykonałem jedynie wymianę dwóch tulei wahacza przedniego. Poza tym żadnych napraw nie wymaga.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność oceniam jako wystarczająca. Może troszkę za szerokie słupki przednie i nieco ograniczona widoczność do tyłu. Dla uważnego kierowcy nie stanowi to jednak żadnego problemu.
4,0
Ergonomia
Co do ergonomii wnętrza to mam mieszane uczucia. Mało schowków a jak są to niewielkiej pojemności. Osobiście wykorzystuje tylko schowek między fotelami przednimi i oczywiście schowek główny od strony pasażera. Braki w ergonomii wnętrza Civic nadrabia przestrzenią dla pasażerów i pojemnością bagażnika. Szczególnie bagażnik jak na auto tej klasy jest naprawdę przyzwoity.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylację i ogrzewanie oceniam bardzo dobrze. Szybko się nagrzewa a w lecie klimatyzacja naprawdę daje radę przy temperaturach 30-35 stopni. Mankamentem w tym modelu są parujące szyby (szczególnie podczas deszczowej pogody) dlatego klimatyzacja jest elementem niezastąpionym na tą przypadłość.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę duuużoo. Jak na auto tej klasy odważnie stwierdzę że chyba nawet najwięcej. Szczególnie tylna kanapa i duża przestrzeń dla pasażerów która sprawia że podróż przebiega naprawdę w komfortowych warunkach. Brak przegrody w obrębie podłogi po środku tylnej kanapy co sprawia że mamy do dyspozycji równą płaską powierzchnie na całej szerokości kanapy. Niby nic ale naprawdę daje dużo jeżeli chodzi o komfort podróży, szczególnie przy przewozie trzech osób z tyłu. Dodatkowo po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji ogromną przestrzeń ładunkową.
3,0
Wyciszenie
Tak naprawdę jest to jedyny minus tego auta dla tego oceniam jako przeciętne. Pomimo całkiem cichego silnika wysokoobrotowego, podczas jazdy powyżej 120km/h do kabiny docierają hałasy z zewnątrz które przy dłuższej podróży mogą być uciążliwe. Do 90km/h bez zastrzeżeń. 90-120km/h umiarkowanie. Wyciszenie to słaby punkt Hondy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa naprawdę przyzwoite. Jak na jednostkę 90KM spalanie rzędu 8.3 l/100km w mieście, przy trasach nie przekraczających 15km ( a więc warunki trudne) oceniam jako bardzo dobry wynik. W trasie schodzę nawet do 5.3 l/100km ale to już nie podróż tylko spacer. Średeni spalanie na poziomie 7.2 l/100km. Nie mam lekkiej nogi, nie zawsze ruszam ostatni spod świateł i nie oszczędzam na klimatyzacji dlatego też oceniam to jako rewelacyjny wynik. co do cen przeglądów i napraw to przez 2 lata wymieniałam tylko 2 tuleje na wahaczu (koszt ok. 250zł), tarcze i klocki hamulcowe z przodu (ok 550zł) i akumulator (ok 260zł). Do tego dochodzi normalna eksploatacja, czyli przegląd podstawowy z wymianą oleju (ok 250zł), regulacja luzu zaworowego (ok.100zł), serwis klimatyzacji (ok. 150zł). Teraz przy 120tyś czeka mnie duży przegląd z wymianą rozrządu, wszystkich płynów, filtrów itd który szacuje na ok 2200 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocena Bardzo Dobra z małym minusem za ceny części. Podobno są drogie ale może dlatego że rzadko się przydają :). Cena może nie najniższa ale za to otrzymujemy jakość i niezawodność. Wystarczy tylko normalna, prawidłowa eksploatacja i możemy cieszyć się z nieprzerwanej jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest Honda. Wymieniam jedynie żarówki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest Honda. Do tej pory nie miałem poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VII Hatchback