Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

Maup, 16 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Dla przeciętnej rodziny idealne autko, bardzo bezpieczne (rolowanie zaliczone identycznym egzemplarzem - efekt - stłuczony łokieć). Do dynamicznej jazdy silnik za słaby, skrzynia zbyt mało precyzyjna, układ jezdny nie trafiony (rolowanie ^^), hamulce trochę zbyt słabe. W swojej klasie gorszy od Corolli, natomiast od reszty lepszy zdecydowanie :) Dobrze że jest też niezawodny. Powtarzam że przy normalnym użytkowaniu samochód bdb.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny, mało elastyczny - jedzie dopiero od 4k obrotów, silnik wystarcza do spokojnej jazdy. Niezawodny - 150k km przejechane w dość ekstremalny sposób i nic się z nim nie dzieje poważnego, również nic nie wskazuje aby miało się dziać w najbliższym czasie dzięki regularnemu serwisowi i japońskiej niezawodności ;)
4,0
Skrzynia biegów
Dziwne położenie drążka zmiany biegów trochę przeszkadza z początku ale idzie się przyzwyczaić, przy normalnej jeździe skrzynia wystarcza w zupełności jednak do dynamicznej jazdy jest źle dobrana. no i ten brak 6-tego biegu...
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak wóz drabiniasty.. buja, trzęsie, chodzi na boki na zakrętach.. zdecydowanie nie do sportowej jazdy - już Toyota Yaris się lepiej prowadziła. Może dało by się to poprawić zmieniając opony, felgi, amortyzatory i sprężyny ;) Nie jest ani komfortowy ani szybki na zakrętach. Wspomaganie średnie ale zdecydowanie lepiej niż bez ;) ABS działa wspaniale. Amortyzatory wymieniane niedawno niestety nie na sportowe...
Komfort
5,0
Widoczność
Miłe zaskoczenie. Wszystko widać jak na dłoni, w dodatku samochód jest dość mały co dodatkowo ułatwia np. parkowanie. Na mój gust trochę za nisko się siedzi, kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest super umieszczone, aż dziw bierze. Gdyby nie ten drążek zmiany biegów, ale to kwestia gustu i przyzwyczajenia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Postawiłbym 2 gwiazdki, ale klima będzie kolejnym punktem do zrobienia w serwisie.. wtedy zobaczymy. Ogólnie grzeje średnio, chłodzi średnio na przednich fotelach - z tyłu jedynym syndromem działania klimy jest hałas... :D Najlepiej po odpaleniu samochodu w gorący dzień otworzyć okna, schłodzić na otwartych do pożądanej temperatury, zamknąć okna i dopiero klimę odpalić do podtrzymania jej ;P
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń.. przód ok, tył w zależności od położenia przednich foteli, ale miejsce na nogi się znajdzie. Komfort... Fatalna kanapa tylna na której po 100km ma się dosyć jazdy ;P , przód do 250km da się wysiedzieć. Coś się nie udało japończykom bo nawet w Polonezie jest wygodniej. Przestrzeń bagażowa.. wystarcza w zupełności, spore zakupy wchodzą, rower wchodzi do środka, fotel i materac wchodzę.. nie jest źle :)
2,0
Wyciszenie
To jakieś nieporozumienie. Silnik 1.4 a hałas w Toyocie Tundrze 5.7 jest nieporównywalnie mniejszy (bieg jałowy) o przemieszczaniu wolę nawet nie wspominać. Przy 100km/h na 4 biegu rozmowa przód-tył jest utrudniona, przy 140 własnych myśli nie słychać... Dźwięk przy 190km/h jest nie do opisania :) Może gdy ktoś jeździ wolniej i spokojniej nie dociąga powyżej 4,5k RPM i nie przekracza 110 na 5 to da się jeździć w ciszy, przy moim stylu jazdy fatalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Było by doskonale gdyby nie brak 6-tego biegu.. jednak przy średniej 170km/h (autostrada niemiecka) spalanie na najwyższym biegu jakim dysponujemy -5 jest... spore :) W mieście nieźle gdy nie przeginamy, jednak żeby samochód jechał konkretniej trzeba go trzymać miedzy 4,5-6,5K RPM a wtedy ciągnie paliwa jak smok, dziw że taki mały silnik może tyle pić :) . Jednak gdy wibjemy 5 i jedziemy komfortowo te 110km/h to da się duuużo przejechać na jednym baku jak na benzyniaka. Przeglądy dosyć tanie, jednak gdy trzeba coś naprawić serwis zdziera co jest normalne w sumie :D
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla normalnej rodzinki auto idealne, biorąc to pod uwagę daje 4 gwiazdki, jednak dla maniaków ostrzejszej jazdy po prostu się nie nadaje. "Czy kupiłbyś ten model jeszcze raz ? " -Dałem nie, bo to nie jest samochód dla mnie, komu innemu może bardzo podpasować bo generalnie nie jest zły :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Eksploatacyjne rzeczy : klima, tarcza sprzęgła, sonda lambda, rozrząd... Takie duperele które uprzykrzają życie, ale to normalne w samochodzie ostro używanym przez łącznie 7 lat (znam poprzednich właścicieli i oni również nie oszczędzali tego auta), było by 5 gwiazdek gdyby nie to że sprzęgło po 5 000km zaczyna znowu się sypać, pewnie serwis spartaczył robotę. Do tego żarówka w kierunku poszła, coś poskrzypuje przy wrzucaniu 4, najbliższa wizyta w serwisie powinna to rozwiązać. Regularnie jakaś drobnostka się pojawia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miłe jest to że nigdy nie zdarzyło się nic co by uniemożliwiło jazdę z winy samochodu, mimo ciężkiej eksploatacji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VII Hatchback