Silnik
: silnik jest najmocniejszą stroną Hondy Civic VII Coupe
5,0
Całokształt
Pomimo niektórych bolączek tej serii Hondy Civic, daję najwyższą ocenę za całokształt. Samochód jest oszczędny, posiada dobre osiągi i jest niezawodny. Prezentuje się pięknie i budzi zainteresowanie. Jest to rzadki rodzaj nadwozia - przez rok widziałem tylko 2 takie Hondy. Polecam samochód każdemu, kto szuka oryginalnego auta, a jednocześnie sprawdzonego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rekompensuje wszystko co mogłoby się nie podobać w tym samochodzie. v-tec 125km umieszczony w tej konstrukcji, pozwala dotrzymać kroku takim samochodom jak niemal 140 konne bmw, czy toyota celica i o dziwo jest całkiem elastyczny. można sprawnie poruszać się utrzymując obroty poniżej 3000 na min. Między 4500-7000 osiągamy najlepsze przyśpieszenie. Najwięcej licznik pokażę nam ok 220 km/h, choć pewnie rzeczywista prędkość jest niższa.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemu ze zmianą biegów. Skrzynia pracuje precyzyjnie i lekko, choć podobno szybko zużywają się koła zębate. Pedał sprzęgła posiada krótki i twardy skok. Trzeba uważać, gdyż wsteczny nie posiada blokady.
3,0
Układ jezdny
Pomimo sprawnego pokonywania zakrętów, układ jezdny pozostawia dużo do życzenia. Drażni głośna praca zawieszenia (dotyczy całej VII serii civica), a gumowe elementy bardzo szybko się zużywają. Zawieszenie jest dość twarde, ale radzi sobie z dziurami na drodze. Samochód ma charakter podsterowny. Tu mogło być lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na samochód o nadwoziu coupe nie można narzekać na widoczność do tyłu. Szerokie, przednie słupki czasem przeszkadzają i trzeba się upewnić, że nie zasłaniają np. pieszego wchodzącego na jezdnię. Lusterka są w miarę duże i dobrze ustawione, nie powinny pozostawiać znaczącej martwej strefy.
4,0
Ergonomia
Ergonomię oceniam na 4. Nie mam większych zastrzeżeń, oprócz przycisków otwierania i zamykania szyberdachu umieszczonych nisko, po lewej stronie - trudny dostęp w czasie jazdy. Przydałyby się chowane i regulowane uchwyty na napoje, zamiast wnęk w okolicach drążka zmiany biegów. Słaba i nieprecyzyjna regulacja foteli. Po złożeniu prawego siedzenia pasażera, fotel wraca nie do poprzedniego ułożenia, ale do pozycji \"0\" (czyt. oparcie na pionowo, fotel blisko przedniej szyby) i trzeba regulować go na nowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa zimą, klimatyzacja chłodzi aż miło. Bardzo wolno działa ogrzewanie tylnej szyby, w której znajduje się również antena radiowa. W miejscu anteny pozostaje nierozmrożony pasek lodu, utrudniający widoczność.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, a nawet z tyłu, gdzie kanapa jest w pełni funkcjonalna i nie ma tunelu środkowego (więcej miejsca na nogi). Konsola jest tak wcięta, że nie będzie wpijać się nam w prawe kolano. Spokojnie przewieziemy 4 pasażerów przez miasto, a 3 powinno wytrzymać dłuższą trasę.
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie, słychać zarówno silnik jak i szum toczących się opon (pomimo założenia dobrych i cichych). Jazda z prędkością 140 km/h na autostradzie może być dla niektórych uciążliwa. Mnie osobiście pasuje to, że słychać pracujący silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja Honda za ekonomiczność dostaje najwyższą notę, gdyż przy silniku 1,7 spalanie jest identyczne jak w samochodach o pojemności 1,4 będących w rodzinie. Średnie spalanie przy jeździe 50%/50% miasto/trasa, wychodzi 7 litrów benzyny 95 na 100km, a nie mam lekkiej nogi. Zimą w mieście jadąc krótkie odcinki, gdy silnik nie ma okazji się nagrzać, potrafi przekroczyć 9L/100km, jednak nie przekracza 10L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Mało pali, nie odwiedza warsztatów.. Doskonale!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo 10 lat nie ma absolutnie żadnych drobiazgów które mogłyby denerwować użytkownika. Wszystkie drobne przyciski i przełączniki działają. Brak problemów z elektryką. Wnętrze samochodu pomimo surowego wykonania, wygląda tak samo jak w nowym aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to samochód na którym można polegać. Nie wiem jak wygląda warsztat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 125KM 92kW
[l/100km]