Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Coupe

BigMajk, 3 lata temu
Silnik 1.7 i 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VII Coupe 1.7 i 120KM 88kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Inne : Słabe wyposażenie w porównaniu do konkurencji
4,0
Całokształt
Autko posiadam 1,5 roku w wersji polift USA. Przyciąga potencjalnych kupców przede wszystkim wyglądem. W pozostałych kwestiach jest to zwykłe auto do jazdy codziennej. Fantastycznie trzyma się drogi, jest zwrotne oraz lekkie co wpływa na dynamikę jazdy. Auto z przeciwnego bieguna niż przysłowiowe "dziadkowozy" z grupy vag.
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko to przy wyższych przebiegach trapi kilka bolączek m.in lubi wypluć uszczelkę pod głowicą. Jednak gdy masz już taki remont za sobą to jazda jest bezproblemowa, aby przysłowiowo lać do baku i jeździć. Jak to Honda lubi od czasu do czasu wypić oleju i należy to kontrolować.
3,0
Skrzynia biegów
W kwestii pracy skrzyni nie mam zastrzeżeń. Biegi wchodzą lekko, drugi i trzeci bieg jest bardzo elastyczny i dynamiczny. Niestety od dłuższego czasu ze skrzyni wydobywają się różne szumy, zwłaszcza na postoju co oznacza problem z którymś z łożysk. Skrzynie Hondy nie słyną ze swojej trwałości, a w siódmej generacji Civiców jest z tym spory problem. Jeśli dojdą kolejne przypadłości czeka mnie kosztowny remont skrzyni albo jej wymiana. Na razie się tym nie przejmuje
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest znakomity. Jeśli dbamy o zawieszenie, jazda tym modelem sprawia frajdę. Fantastycznie trzyma się drogi, jest mega zwrotne. Mimo swojej długości jazda po mieście nie stanowi żadnego problemu.
5,0
Karoseria
Po problemach z karoserią w poprzednich generacjach Civiców tutaj postarano się zabezpieczenie antykorozyjne. Moje autko nie posiada nawet kropki rdzy. Choć są opinie, że modele na rynek USA miały znacznie lepiej zabezpieczony lakier niż modele na EU. Czy to prawda, do końca nie wiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto wielkości sedana, o widoczności małego hatchbacka. Duży plus.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus. Autko szybko się nagrzewa, w lato klimatyzacja działa bez zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w coupetach z przodu wszystko wygodnie, z tyłu dwie osoby normalnej budowy wejdą, ale jazda dla nich nie będzie żadnym komfortem. O trzech osobach z tyłu nie ma mowy.
4,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe nie ma problemu. Przy prędkościach autostradowych robi się troszkę głośno, ale to zrozumiałe gdy brakuje szóstego biegu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem utrzymania ten model niczym się nie różni względem swoich kolegów japońskich czy vag z tej klasy. Spalanie adekwatne do pojemności silnika, części w średniej półce cenowej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o silnik, wygląd auto warte swojej ceny. Na minus aby to, że w podobnych pieniądzach, w podobnych rocznikach możemy dostać dużo lepiej wyposażone auta z grupy vag. Jeśli szukamy w środku luksusu to tutaj go nie znajdziemy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma problemów
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak napisałem na początku, jeśli ogarniemy rzeczy które trapią tą generację Civiców, może się autkiem cieszyć do woli.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VII Coupe