Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Sedan

Marcin, 5 lat temu
Silnik 1.5 i 114KM 84kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto leciwe i widać to kiedy przesiada się do nowszych. Hałas w środku, auto koszmarnie nagrzewa się w upały tak że klima nie wyrabia z jego schłodzeniem. Totalny brak momentu obrotowego, jadąc w 4 os nie daj Boże z włączoną klima po autostradzie można zapomnieć o przyspieszaniu, nie mniej jednak jak już się rozpędzi to 140-150 przelotowo nie jest problemem i nie ma wiru w baku. Na podjazdach tak samo. Bardzo długa skrzynia biegów + konieczność kręcenia wysoko silnika powoduje to że nieraz na krajówkach tir-y wyprzedza się na 2 biegu (2 bieg do 110km/h), ale wtedy naprawdę fajnie się zbiera. Jest duży problem przy załadowaniu auta. 4 osoby + bagaże i auto jedzie zderzakiem po ziemi. Wymiana sprężyn nie pomogła. Auto uzytkuje intensywnie i pomimo 21 lat i prawie 300tys przebiegu nie można nażekać. W ostatnim roku pojawiło się sporo drobnych awarii, wynikających pewnie z wieku i przebiegu auta, wyznaję zasadę że jeżeli coś się zepsuje to wymieniam parami i wszystkie elementy wokół mogące wywoałć potencjalną awarię. Auto się odwdzięcza, w 5 lat przejechane 130 tys km i zero poważnych awarii. Zero, tego w nowszych autach sie nie spotyka, auto kilkakrotnie było w dalekich podróżach na bałkanach i zachodzie europy robioąc nie raz w 2 tygodnie nawet 6 tys km, zawsze wracało bez zająknięcia. Koszt jazdy na lpg to poniżej 20zł/100km, gaz sprawyje się rewelacyjnie. Pilnować tylko regularnej regulacji luzów zaworowych. Ogólnie jeżeli zaakceptuje się jego bolązki typu rdza w nadkolach, hałas w środku to jest to cudowny, wdzięczny samochodzik. Wsiadam i jadę, niczym sie nie martwie, nie ma problemy czy coś się stanie po drodze. Miałem takich aut kilka przejechałem nimi łącznie około 400tys km, w żadnej nigdy nic się nie stało, Gorąco polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo oszczędny, trasa Polska-Ruminia-Serbia-Chorwacja-Słowenia-Włochy-Austria-Polska przejechane 4500km średnie spalanie 5,2l/100km. W dwie osoby dynamiczny, w wiecej z bagażem brak momentu obrotowego. Jeżeli sie o niego dba, dobry olej na czas, regulacja zaworów itp bardzo trwała jednostka.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo długa, 1do 65km/h, 2 do 110km/h, 3 do 160km/h, 4 do v max czyli lekko ponad 200km/h
4,0
Układ jezdny
Fajnie i pewnie się prowadzi pod warunkiem, że wielowahaczowe zaiwszenie jest w dobrym stanie. Przypominam, z przodu są dwa wahacze na koło a z tyło aż 4. Nie oszczędzać na przednich dolnych sworzniach, lubią się zatrzeć i ukręcić czego rezultatem jest odpadnięcie koła!!! Poza tym zawias trwały. Górne wahacze wytrzymują do 100tys km a cały tylny zawias w oryginale do 250tys km.
3,0
Karoseria
Auto potrafi rdzewieć, ale nie jest to aż taki poważny problem jak krążą powszechne legendy. Fakt nadkola zgniją, ale podłoga i progi będą zdrowe nawet w wieku 20 lat. Warunkiem jest to że auto nie naprawiał wczesniej pan Zenek w szopie. Takie Hondy łamią się w pół ze rdzy na samą myśl o zimie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, duze lusterka.
4,0
Ergonomia
Nie ma sie do czego doczepić, jak w japończyku z konca lat 90.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje w zimie rewelacyjnie, nie pa problemu nawet przy -30, z kolei klima słaba, lecz wydaje mi się, że jest to nawet nie problem klimy tylko żadnej izolacji samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży bagażnik, Miejsca na nogi dla osób z tyłu tyle co w Audi a6, w a4 bmw3 itp z tyłu nawet nie ma w połowie tego co w civicu. naprawdę można się pozytywnie zaskoczyć
3,0
Wyciszenie
Kiepskie, ale jak ktoś sie przyzwyczaji to da się znieść. Silnik brzmi przyjemnie i nie jest bardzo głośny. Wiatr też nie szumią strasznie nawet przy prędkościach autostradowych. Najbardziej szumią opony, kiepska izolacja z podłoża.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobre częsci kosztują, ale jak ktoś duzo jezdzi to się opłaca dopłacić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadbany egzemplarz przewyższa niezawodnością 12-14 lat młodsze auta. Nie warto kupować tanich egzemplarzy, zadbany będzie kosztował ale za to odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie niewiele, uszkodzone wiązki w drzwiach, urwany mechanizm trzymania klapy bagażnika, problem z kostakami przednich świateł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Sedan