Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Sedan

kowalski, 14 lat temu
Silnik 1.5 i 114KM 84kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Silniki hondy sa mi doskonale znane,wiec ja sie po prostu nie zawiodlem jednak kazdy inny bedzie wpadal w wielki zachwyt,to samo tyczy sie skrzyni,za to dopracowane zawieszenie i uklad kierwniczy mnie bardzo zaskoczyl!
4,0
Całokształt
Wersja 4d japonska,nie wiem czemu tak jezdza po angielskich wersjach. Jezdzilem wczesniej sporo 1,5 vtec-e 90 koni wersja 5D i szczerze powiem była ekonomiczniejsza od wersji 1,5 lsi 115 KM. System vtec w wersji 115 koni zalacza sie juz przy 3,5 tys obrotow,w vtec 90 koni przy 4 tys. Co z tego ? A to ze dluzej sie swiecila lampka econo,w wersji 90 KM az do 3,7 tys obrotow to jest 150 km/h (niemiecka autostrada). Econo w wersji 115 koni swieci sie tylko do 125 km/h. Reasumujac silnik ma wiecej 25 KM i czuc to znacznie, 110 km/h na dwojce! Siedzenia, wykonczenie, wyciszenie (chociaz nieznacznie) w anglikach na plus. Blachy, uszczelki w drzwiach, aerodynamika na plus w japonskiej wersji, ktora wersje polecam? chyba jednak japonska! Podejrzewam ze ma mniej drobnych usterek,bo te w 15-letnim angliku stawaly sie coraz bardziej dokuczliwe. Dobre auto na krótkie trasy i do miasta, trasa najlepiej do 120 km/h wtedy jest cholernie ekonomiczny i akceptowalnie cichy. 5 nie moge dac za slabe wyciszenie. Jak gdzies slyszalem, robisz trasy kup accorda i to chyba oddaje przeznaczenie civica.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nagrzewa sie momentalnie. Zeby pracowal w systemie econo trzeba sie troche napracować, na 3 łatwo go uruchomić, na 4 ciezko na 5 świetnie działa ale tylko do 125 km/h. System vtec juz od 3,5 tys obrotow, wolalem jak w poprzedniej wersji od 4 tys i econo do 3,6 a nie jak w tym do 3,2 tys, ale za to ciagnie do 7,5 tyś, na dwójce 110 km/h na trójce 150 km/h. Ogolnie do 200 km/h sie nie meczy i jest zapas troche pod gazem. Miło miło sie wyprzedza :) Silnik na 6+! Paski golfy szybko odpuszczaja jak na światlach robie z nich miazge :)
5,0
Skrzynia biegów
No cóz, ja nie mam problemów ze wstecznym,za pierwszym razem zawsze, ale skrzynia jest w dobrej kondycji,dosyć mały przebieg auta może dlatego, prawdziwa hondowska skrzynia świetne przełożenia potrafi szybko lekko i precyzyjnie zmieniać biegi.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma sie drogi, półka z tyłu nie lata, dobrze wybiera dziury,bardzo podoba mi sie zawieszenie,tutaj nie ma komfortu na rzecz trzymania zakretów, jest sztywny i komfortowy!
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu świetnie,widze całą maskę co nie zdarzało mi się w zadnych samochodach,do tyłu jak w sedanie ale ma baardzo duze boczne lusterka i bardzo łatwo go wyczuć, zadnych problemow z parkowaniem.
5,0
Ergonomia
Poza przyciskiem od ogrzewanie tylnej szyby wszystko pod reka i lepiej niz w wersji angielskiej sterowanie szyb przy szybie a nie recznym. Za to awaryjne blisko przydaja się :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tutaj nie ma szwajcarskiej precyzji,chociaz wentylacja działa poprawnie to musze jeszcze popracować zeby ja wyczuć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóz, jak na ta klase jest naprawde dobrze,z tylu dosyc duzo miejsca na nogi,z przodu ok,nie czujesz sie pod zadnych pozorem ciasno w tym samochodzie.
3,0
Wyciszenie
Najwiekszy minus auta,jestem tym przerazony!Chyba w anglikach bylo ciszej,albo mi sie wydaje,fakt nie wieje od uszczelek,w angliku wiało,ale silnik strasznie slychac,od nadkoli i podwozia chyba tez,juz sam nie wiem po prostu glosno, do 120 km/h jakos da sie jechać,chociaz dla mnie i tak jest glosno,potem jest juz masakra,gdyby nie wyciszenie byloby to idealne auto!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja 1,5 vtec econo 90 koni byla bardziej ekonomiczna, ale dawała mniej wrażeń. Ogolnie na econo oszczedny, trasa utrzymywanie 120 km/h plus wyprzedzanie kiedy trzeba z redukcja do trójki 5,2 L. W cyklu mieszanym kolo 6L, miasto 7L. W korkach pewnie powyzej 7L. Staram sie korzystac z econo. Przy duzych predkosciach 150 km/h spalanie o wiele wieksze niz w wersji 90-konnej,tam przy 150 km/h mialem 6L w niemcowni,tutaj nawet nie chcialem liczyc...Ogolnie porownujac,koszta jak w 1,6 LPG, za 80 zl przy cenie paliwa 4,55 robie 280 km (50/50 trasa/miasto)jak doliczysz ceny przegladu gazu plus tankowanie paliwa wyjdzie Cie taniej niz 1,6 w gazie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek ceny do jakosci,za ponad 10 tys zl mam samochod sprowadzony osobiscie wiec wiem na czym stoje,niezawodny i ekonomiczny japonczyk z dosyc tanim serwisem,w tej cenie mam jeszcze 2 typy japonskie,ale na pewno z drozszym serwisem,świetne auto dla kobiety która nie musi za duzo ogarniać, raczej nie na pierwsze auto dla mlodego chlopaka bo mozna sie zabic
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jedna guma i lacznik do wymiany po poprzednim wlascicielu,tak nic,jak zrobie konkretny przebieg tym autem to sie wypowiem na razie za malo nim jezdzilem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mu nie dolega,na razie leje i jezdze,za rok pewnie bede mogl sie lepiej wypowiedziec

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Sedan