Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

Yuri, 10 lat temu
Silnik 1.5i 114KM 84kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VI Liftback 1.5i 114KM 84kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja na tylnych rantach nadkoli
5,0
Całokształt
jest to moje pierwsze auto ale postaram się opisać obiektywnie, polowałem na japońską wersje, ale z braku wersji zadbanej powyżej 1,4 czyli więcej niż 90km ciężko byłko znaleść w miare rosądny egzemplaż. W końcu po kilku msc poszukiwań trafiłem na zabany liftback wersia UK 5D 1.5 114km. Egzemparz zadbany ledwie pół roku w kraju (w DE 1wł) więc nie wytłuczony, całkowita seria, przejechane 170tys na początku nie wierzyłem ale jak się póżniej okazało zawieszenie jeszcze na na oem-wskich cześciach, silnik nie bierze grama oleju, w środku mega zadbane, zapasówka i lewarek nie tykane i najważniejsze oryginalny akumulator który wymieniłem dopiero przed zimą! Nie jest idealny ale ma to coś za co można go lubić, czyli silnik,niezawodność, jakość wykonania, nic w środku nie skrzypi, deska jak dla mnie wykonana bdb tzn górna cześć miekka skóra a dół dobrej jakości plastik i wstawki drewniane fajnie to całość komponuje, a nie jak w nowych autach sam czarny platik tylko ładniejszy desing i gwarancja po przejechaniu kilku tys km, że będzie coś skrzypieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt samochodu jak na 1.5 114km rewelacja D15Z8 założony kolektor 4-2-1+cały wydech na 2cale, po tych zabiegach czuś lekko poprawe w mocy zwłaszcza jak sie zmienia biegi nie czuć takiego ?szarpania? jak przed. Silnik jak to w japońcah lubi obroty tak do 3.5 tys bez szału ale powyżej bajka aż do 7tys na każdym biegu. Ten silnik sam sie prosi o wysokie obroty, silnik bezawaryjne, jak na vteca nie bierze oleju przy prawie 200 tys przebiegu, wracając do vtecu to raczej taki psedo ponieważ nie czuć go tak jak np w accordzie 1.8
4,0
Skrzynia biegów
fajnie wchodzą biegi ale oprócz wstecznego ale to nie nowość w japończych, ja skróciłem lewarek o ok. 2cm i lepiej wbija sie biegi, minusem są zbyt długie przełożnia przez co dużo traci na tym potencjał silinka bo mamy na biegu 1-40, 2-110,3-160,4-210,5-195 ostatni bieg używany głównie do eko jazdy od 60-120km/h na trasie dobre ale do miasta czuć, że za długo sie wkręca. Najmocniejszy drugi i trzeci bieg w zależności jaką mamy predkość. Fajną funkcja jest economo które zapala nam się od 3 biegu od 40 do 120km/h do 5 biegu co jest ?gwarancją? niskiego spalania.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, dość twardy przez co czuć go na tyle dobrze, że można sobie na wiele pozwolić. Faktycznie jak nie którzy zauważyli wspomaganie w mieście troche ?męczy? ale tylko przy małych prędkościach ale nie jest to wada jak na te lata. Trasy typu 400-500km przynajmniej mnie męczą, raczej auto na krótkie trasy niż długie
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widać bdb, trzeba czasami uważać przy zmianie pasa na marty punkt w prawym lusterku dla pewności zawsze oglądam się za siebie, wycieraczki zmienone na wieksze przód 480 i 500mm tył na 500mm i jest rewelacja, widać wszystko podczas deszczu niż standardowy rozmiar gumek
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, samochód obsługuje się bardzo intuicyjnie, nie ma tutaj żadny ukrytych wad
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jest więcej niż dobrze w zimie 2min i szyby szybko odparowują, latem też nie ma problemu, mam klimatyzacje, ale przy upałach jest za mało wydajna przy kpl osób na pokładzie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to limuzyna, dla kierowcy i pasażera wmiare ok, tak na dalekie trasy 2+2 można śmiało jechać
3,0
Wyciszenie
Słabe wygłuszenie silnika, zwłaszcza powyżej 120 km/h słychać szum ale to nie E-klasa
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy jakich zamieników będziemy używać można kupić tanie ale nie gwarantują dobrej jaokości, ja stawiam na te droższe przez co i tak na dłuższy czas się opłaci. Na szczęście dobór części i ewentualnych modyfikacji jest jak klocków lego, jest mnóstwo i dobrze bo wieksząść części jest w przystępnych cenach
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cene mogłem mieć civica VII ale z tych tańszych i początku produkcji wiec wolałem zadbaną VI, zapłaciłem dużo ale nieżałuje, teraz jak patrze na VI to nie spada tak szybko co świadczy o jakości tych samochodów. Ja zainwestowałem po kupnie w instalacje sekwencyjną, wymieniłem rozrząd i wymiane wszystkich płynów i sie cieszę eksploatacją hondy :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na 15-letnie auto to wymieniłem po 2 latach użytkowania siłowniki klapy tylnej, pająk świateł, czyli drobiazgi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba tak się ma, nie staną w trasie. Raczej daje znać co bedzie do wymiany, jak narazie to czysta ekploatacja świece, kable WN, łożysko tylne, akumulator, tarcze+klocki ale przez to że wiekszość rzeczy było lub jest jeszcze oryginalne

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Liftback 1.5i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,50 zł
7,3
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Liftback