Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

optimus_prime, 8 lat temu
Silnik 1.4i 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
2,69
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Brak kompresji na tłokach - pierścienie do wymiany
Zawieszenie : Sworznie i wahacze to właściciel Hondy po 3 komplety chyba w bagażniku musi wozić
Karoseria : Rdza, rdza i jeszcze raz rdza
2,0
Całokształt
Niestety, moja Honda to był jeżdżący trup. Tyle się nasłuchałem o niezawodności japońskich silników, jakie wspaniałe i bez kosztowe. Niestety ja trafiłem na wyjątek potwierdzającym - dla innych użytkowników - regułę. Silnik rozsypał się w mak, zawieszenie tak samo a rdza ją zżarła jakby go poprzedni właściciel z wraku wyłowił.
Wrażenia
1,0
Silnik
Niestety potwierdza się jedna z prawd do której dotarłem dopiero jak było już za późno. Hondy Civic nienawidzą gazu. Koniec i kropka, a jeszcze dowiedziałem się (też z opóźnieniem) że poprzedni właściciel jeździł tylko na gazie, ileś tysięcy km bez używania benzyny nawet na odpalanie! Skutek - pierścienie wywalone na dwóch tłokach.
4,0
Skrzynia biegów
Oprócz tego że lewarek mi się wyrobił i latał bez ograniczeń we wszystkie strony to nie miałem się do czego przyczepić jeżeli chodzi o skrzynię biegów.
2,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie - masakra, bez żadnych stuków ani puków zrobił się taki luz na sworzniach, że koło mi wypadło w prawej strony, dobrze że na parkingu a nie w trasie. Skutek - 200 zł laweta, 350 robota... Chwilę przed złomowaniem okazało się ze wahacze pojeżdżą jeszcze z 5000 a sworznie tym razem z lewej do wymiany "na wczoraj"
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Auto w miarę wygodne, ze względu na to że jest bardzo niskie, dość ciężko się wsiadało i wysiadało, poza tym prowadzi się w nim dość wygodnie i komfortowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na benzynę to bardzo wolno się rozgrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o koszty utrzymania to zależy. Ja trafiłem na mocno dojechany egzemplarz i same naprawy w stylu "aby się jeszcze dwa miesiące potoczył" szarpnęły mnie niemal 1000 zł (w tym przypadku połowę zapłaconej za niego ceny). Części może nie tak tanie jak do golfów :) ale w rozsądnej cenie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie mój egzemplarz to jedna wielka jeżdżąca drobna usterka (poważna w sumie też), zamek chodzi ledwo, w drzwiach od pasażera natomiast wcale go nie ma a klamka wypada, pod lewarkiem skrzyni biegów szybko się wyrabia "jabłko" przez co ów lewarek nie jest stabilizowany niczym i lata "jak łopata". Tego typu usterki można wymieniać w nieskończoność, ogólnie odniosłem wrażenie że auto jest we wnętrzu bardzo plastikowe, rozlatane, skrzypiące, drżące i brzęczące. Zupełnie czego innego spodziewałem się po japońcu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie większość napisałem w powyższych punktach poważne usterki w punktach (lista usterek tylko z dwóch miesięcy!) *Górny i dolny sworzeń lewy - luzy - do wymiany *Górny i dolny sworzeń prawy - tak luźny że wypadł - laweta, wymiana sworzni i urwanej przed odpadające koło półośi *Brak ręcznego z powodu braku hamulców z tyłu - tego nawet nie ruszałem bo wiedziałem że jak mechanik to dotknie to się rozsypie w pył *Najpoważniejsza usterka - brak kompresji najpierw na jednym a potem na dwóch tłokach - najprawdopodobniej pierśccienie *Jedna wielka rdza - blachy już brały bąble a progi praktycznie nie istniały.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Liftback