Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

vanish, 9 lat temu
Silnik 1.4i 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nic nie zmieniałem, idealny czołg na polskie drogi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wszechobecna rdza...
Układ hamulcowy : Trzeba sprawdzić bo też rdzewieje
Układ elektryczny : Wewnętrzne elementy czasem trzeba naprawić
4,0
Całokształt
Witam. Samochód kupiłem jako młody kierowca, po roku jazdy samochodem jako pierwsze, własne auto. Szukałem samochodu w dość niskiej cenie, ze względu na to, że brakiem doświadczenia mógłbym go trochę uszkodzić ;) W ten właśnie sposób trochę wpadłem w kłopoty przez... blacharkę :( Samochód był przygotowany pod sprzedaż, tzn. tu i ówdzie pomalowany sprayem, co po kilku myciach pokazało, że Hania jest bardzo pordzewiała. W 2 latach użytkowania miałem dziurę pośrodku lewych drzwi na 3 palce, pordzewiałe przednie nadkola, przednia maska, progi. Jednak mechanicznie autko nie do zajeżdżenia. Przez ten okres wymieniłem tylko maglownicę i kopułkę układu zapłonowego, plus jakieś części zwykle się zużywające. Silnik bardzo pozytywny, dość zrywny jak na taką pojemność, jakieś minimum oleju brał, ale to już wiek. Przejeździłem nią wiele kilometrów i mechanicznie mnie zawiodła tylko raz, gdy po mocnym deszczu zawilgotniała kopuła układu zapłonowego. Jeśli samochód nie jest skorodowany - nic tylko brać !
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, jak na swoją pojemność bardzo zrywny, nieraz ciężko ruszyć bez pisku opon ;) Spalanie około 7 litrów, więc nie zakładałem gazu. Czasem od okazji dolewałem oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Japońskie skrzynie, precyzyjne, ale lubi haczyć przy wstecznym i czasem przy jedynce
5,0
Układ jezdny
W zasadzie jeździło mi się idealnie. Świetny komfort na dłuższe trasy, dobre trzymanie na zakrętach. W zawieszeniu nic nie grzebałem, przez 2 lata nic się nie zepsuło, wiec na nasze drogi wielki plus !
Komfort
4,0
Widoczność
Ja ze wzrostem 186 cm nie miałem problemów z widocznością, jedyne trudności przy parkowaniu tyłem, mimo wszystko dość ciężko ocenić odległość od przeszkody w takim nadwoziu
5,0
Ergonomia
Dla mnie bez żadnych zastrzeżeń. Wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie umieszczone przyciski.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj miałem problem i wentylator chodził u mnie na 3 lub 4 biegu, ze względu na zepsuty rezystor, jednak nie zmieniałem, bardzo mi nie przeszkadzało. Troszkę powoli się nagrzewał i jednak nie grzał tak mocno jak inne samochody
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu siedziało mi się świetnie, jednak przestrzeń z tyłu mogła by być większa...
4,0
Wyciszenie
To nie jest samochód z klasy premium, więc norma
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w okolicach 7 litrów, części stosunkowo tanie ze względu na podobieństwo z Roverem
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łatwe w naprawie, w szczególności gdy ma się książkę do naprawy Hondy :) Części już łatwo dostępne i stosunkowo tanie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo wszystko czasem się zdarzały, ale dobry dostęp i nie najgorsza cena

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
8,4
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Liftback