Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

Heptaparaparshinokh, 9 lat temu
Silnik 1.4i 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 223 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Historia jest taka: sprzedałem poprzednie auto, chciałem dozbierać pieniądze na zakup czegoś nowszego, czegoś na najbliższe lata. Jednak w międzyczasie musiałem czymś się poruszać. Wybór padł na starusieńką, 15letnią Hondę Civic. Miała posłużyć kilka miesięcy, przed tym "poważnym" zakupem. Kupiłem pierwszy, najbliższy jaki znalazłem egzemplarz. Ku mojemu zaskoczeniu, Honda była w pełni sprawna. Działała w niej każda pierdółka, każde światełko :) Nie mówiąc o fajnym, małym ale żwawym silniku. Decyzję o zakupie lepszego auta odkładałem na coraz później. Zakochiwałem się w Hondzie z każdym przejechanym kilometrem. Jest u mnie już ponad rok i proszę mi wierzyć, że nie ma żadnej awarii. Oczywiście wymieniam na bieżąco elementy eksploatacyjne, olej, filtry, klocki itd, ale reszta podzespołów jest w stanie idealnym. Ceny części zamiennych bardzo niskie! Silnik nie jest najoszczędniejszy, chociaż w trasie można zejść do ok 6l, w mieście troszkę więcej - 8,5. Auto godne zaufania. Dobrze utrzymane, odwdzięczy się bezawaryjnością. Kłaniam się japońskim inżynierom za świetną robotę. Dziś produkuje się rzeczy z określonym terminem trwałości, na szczęście Honda Civic VI generacji pochodzi jeszcze z dobrych czasów, kiedy liczyła się jakość. Zdecydowanie polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik żwawy, dynamiczny, łatwo wkręca się na obroty. Najlepiej czuje się powyżej 3000, ale zbiera się dobrze już od 2 tys. Bezawaryjny. Dźwięk miły dla ucha.
5,0
Skrzynia biegów
Czasem jest trudność z wrzuceniem wstecznego, ale to sporadycznie. Ogólnie skrzynia bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Jest sprężyście, zawieszenie ani twarde, ani miękkie. Dokładnie w sam raz :) Dobrze trzyma się drogi, aczkolwiek brak ESP skłania ku ostrożniejszej jeździe w deszczu lub śniegu :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Brakuje jednak jakichkolwiek uchwytów na napoje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W bardzo wilgotne dni trzeba mocno dmuchać, żeby szyby były suche. Generalnie nawiewy mogłyby być wydajniejsze, ale nie ma tragedii.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sam raz dla 4 pasażerów. Miejsca z tyłu jest wystarczająco. Bagażnik dość pojemny, a po rozłożeniu siedzeń całkiem spory.
3,0
Wyciszenie
Chyba się przyzwyczaiłem, więc hałas mi nie przeszkadza. do 110-120km/h jest OK. Powyżej jest głośno, ale dźwięk nie jest drażniący, idzie wytrzymać :) Silnik brzmi ładnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak za kilkunastoletnie auto - rewelacja. Tanie części, rzadkie awarie. Dbać i jeździć!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
8,4
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Liftback