Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Liftback

Adam, 11 lat temu
Silnik 1.4i 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trzeba się naprawdę postarać żeby \"zabić\" ten sympatyczny motor.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza... wszędzie rdza.
Przeniesienie napędu : Skrzynia musi się rozsypać. To tylko kwestia czasu (przebiegu)
Zawieszenie : Skomplikowane zawieszenie przednie i tylne. Istna \"wylęgarnia\" luzów.
4,0
Całokształt
Solidna mechanika z problematyczną skrzynią biegów, upakowana w funkcjonalne nadwozie, które jednak rdzewieje w trybie przyspieszonym. Jeżeli komuś to nie przeszkadza to \"brać - nie pytać\", tym bardziej że auto podejrzanie szybko traci na wartości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy hondowski \"przecinak\". Wbrew pozorom bardzo dynamiczny; pod warunkiem kręcenia powyżej 3500 obr/min. Do tego prosta i niezawodna konstrukcja; której do szczęścia wystarczy dobry olej i regulacja zaworów.
2,0
Skrzynia biegów
Powód dla którego pozbyłem się Hondy. Wysypały się łożyska i pojawił się duży luz w \"różnicówce\"; dzięki czemu jazda autem stała się uciążliwa. Podobno częsta wada tych modeli.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze - wygodnie i pewnie; pod warunkiem braku jakichkolwiek luzów. Sytuację utrudnia fakt; iż miejsc w których mogą pojawić się wspomniane luzy jest 2x więcej niż w innych autach tej klasy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie sposób się przyczepić. Na plus duże lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Tutaj mam problem. Niby nic szczególnego Hondzie pod tym względem nie dolega; ale jeździło mi się co najwyżej średnio. Nie mogłem sobie jakoś znaleźć miejsca. W pamięci utkwiły mi również przełączniki od el. szyb; które chyba wrzucono na chybił trafił.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimy, więc rewelacji nie było. Problem z parującymi szybami jak najbardziej występuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla dwóch osób wystarcza. Rodzina z bagażami może odczuwać pewien dyskomfort.
3,0
Wyciszenie
Słabo. O ile w ruchu miejskim jeszcze jakoś ujdzie, tak w trasie brak jakichkolwiek wygłuszeń i głośny motor potrafią wyprowadzić z równowagi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze. Nie oszczędzałem Hondy, starając się wycisnąć co się tylko da z tego silnika. W dodatku jeździłem głównie po mieście. Pomimo tego spalanie jakoś nie przerażało.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie Civic ma dużą konkurencję, często w podobnych cenach. Moim zdaniem jakością wykonania przebija Astrę F, Golfa III, Escorta, Megane czy też Peugeota 306. Więc jeśli traficie na zadbany egzemplarz to będzie on wart swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było takiej rzeczy, która zepsułaby się sama z siebie. Jedynie eksploatacyjne zużycie elementów. Naprawdę solidnie wykonane auto. Gdybym miał się do czegoś przyczepić to szybko zmatowiały przednie reflektory.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanicznie nie sposób się przyczepić; oprócz wspomnianej skrzyni biegów. Z tych przykrych niespodzianek rdza, rdza i jeszcze raz rdza; która atakuje najbardziej od spodu (uwaga na przewody hamulcowe). Przez rdzewiejące podszybie pęka w tym modelu przednia szyba, co i mnie się zdarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Liftback 1.4i 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
8,4
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Liftback