Istna bestia, w owczej skórze. Naprawdę daje niesamowitą frajdę z jazdy przy zachowaniu rozsądnego zużycia paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
To chyba właśnie dla tego silnika B18C4 kupuje się to auto. Dzięki zastosowaniu IAB (zmiennej pojemnosci kolektora ssącego) oraz pokaźnego zapasu mocy to auto jest naprawdę elastyczne już od najniższych obrotów, co jest rzadkością w Hondach. Po załączeniu VTECa od ok. 4800 do 8200 obr/min to dopiero się zaczyna dziać... niewinne kombi zmienia się w wściekłego potwora :-D
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie. Troszkę za krótki 5 bieg przy 100 km/h ma się nieco ponad 3000 obr... no ale to w końcu auto ze sportowym zacięciem.
5,0
Układ jezdny
Dość twardo i sztywno, ale przy tym całkiem komfortowo. Wersja VTI oferuje dodatkowo rozpórki z przodu i z tyłu co poprawia sztywność nadwozia na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niektórzy piszą, że klimatyzacja jest słabo wydajna, ja jakoś tego nie odczuwam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę OK. Bagażnik jest naprawdę spory w dodatku są praktyczne schowki po bokach
5,0
Wyciszenie
Jak to Honda może zbyt cicho nie jest na wysokich obrotach, ale ten dźwięk VTECa to istna poezja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 169 KM spalanie w mieście w granicach 9,5 litra, a na trasie poniżej 7 l, uważam za bardzo dobry wynik
5,0
Stosunek jakość/cena
O zadbane VTI naprawdę trudno, większość egzemplarzy jest już mocno zajeżdżona i porozbijana. Jeżeli uda się znaleźć ładny egzemplarz (mi to zajeło prawie pół roku) to naprawdę warto zapłacić więcej i cieszyć się bezawaryjną jazdą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Honda... tu się nic nie ma prawa psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko eksploatacyjne wymiany typu paski, oleje itd
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V VTi 169KM 124kW
[l/100km]