Doskonały samochód. Rzecz jasna ma pewne drobne przypadłości ale są one naprawdę drobne i nie uprzykszają użytkownikowi zbytnio życia. A co najważniejsze nie psują radości z posiadania tego samochodu i z jazdy nim. To jest mój pierwszy "japończyk", ale teraz już wiem, że w przyszłości będą już tylko "japończyki". Niestety chyba już nie honda, gdyż każda kolejna wersja pokazuje coraz dobitniej jak można "zepsuć" piękno samochodu... Polecam wszystkim samochody generacji 5 (z lat 95 - 01), bo to bardzo dobre, niezawodne i pieknie prezentujące się samochody.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamika pojawia się dopiero powyżej 3500 obr, a naprawdę dobrze jest powyżej 4500 obr./min. Mimo wszytsko nie ma zbytnich powodów do narzekania
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra i precyzyjna, choć niestety zdarzają się klasyczne problemy ze wstecznym
5,0
Układ jezdny
Doskonały! Samochód trzyma się drogi jak przyklejony i nawet z dużymi prędkościami można pokonywać ostre zakręty. Po 138000 km do wymiany tuleje tyle wahacza wzdłużnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetna we wszytskie strony za wyjątekim tyłu. Nawet spoiler nie daje pewności co do odległości od przeszkody. W standarcie powinny być tylne czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem super. Wszytsko jest w zasięgu ręki i w miejscu, w którym powinno się znajdować. Jedyny mankament to brak uchwytów czy choćby miejsc na napoje. I jescze bardzo nieefektywny mechanizm opuszczania oparcia przedniego fotela.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety nie jest najlepsza i często przy złej pogodzie trzeba walczyć z zaparowanymi szybami. Tym trudniejsze, gdy nie ma się klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo nawet dla wysokich osób. Fotele odpowiednio wyprofilowane i twarde. Tylna kanapa wygodna, z tyłu dużo miejsca na nogi nawet dla osoby o wzroscie 184 cm. Tapicerka bardzo trwała (po 138000 km nie widać żadnych oznak zużycia).
4,0
Wyciszenie
Przydałoby się lepsze wyciszenie, choć nie jest aż tak źle, jak opisują niektóre osoby.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie jeżdzę rzadko więc nie dokonałem obserwacji. Za to na gazie pali ok. 7,5 l/100 km w trasie, a w cyklu mieszanym (60 miasto/40 trasa) średnio pali ok. 8,5 l/100 km. Ceny przeglądów w ASO są badzo wysokie, ale większość czynności można spokojnie wykonywać w nieautoryzowanych serwisach, a tutaj ceny są porównywalne z innymi markami. Części zamienne oryginalne także bardzo drogie, ale jest wiele dobrej jakości zamienników w rozsądnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdy kupowałem mój samochód cena Civic`ów była stosunkowo wysoka. Obecnie stała się bardziej odpowiadająca wartości samochodu, więc tym bardziej polecam ten model. Ja zakupu nie żałuję i jestem z mojego samochodu bardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Posiadam ten samochód od roku (jako II właściciel) i w tym czasie przejechałem 35.000 km. Ani razu mnie nie zawiódł nawet w najbardziej błachym elemencie. Tylko tankuję paliwo i wymieniam części eksploatacyjne. W chwili obecnej mam do wymiany tuleje wahaczy tylnych wzdłużnych oraz małe ogniska korozji na tylnych błotnikach do usunięcia (w pierwszym przypadku zapewne efekt polskich wspaniałych dróg, zaś w drugim niestety wada konstrukcyjna modelu + brak nadkoli ochronnych).