Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

OP, 14 lat temu
Silnik 2.0 86KM 63kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : w miarę dobre wyposażenie, nie japoński, ładny środek
3,0
Całokształt
Z wyglądu ok, w środku też. JA się skusiłem bo niby diesel to taniej. Ale ten silnik jest stary, prosty, głośny, mało dynamiczny i wcale nie oszczędny. Brak mocy przekłada się na większe spalanie. Ceny częsci drogie. Usterki częste. Posłuchajcie mnie kto chce kupić ten model - wybierzcie go z silnikiem benzynowym. Inna jakoś jeżdzenia. Nie wierzcie ogłoszeniom ze 150 tyś km przebiegu a samochód ma 12 lat.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik diesla, prosty z turbiną. Uważam że głośny, także w środku. Troszkę lepiej na 5 biegu. Elastyczność może być ale bez rewelacji. Samochód lubi wibrować no ale to stary silnik diesla. Silnik za słaby!!! Kiepska dynamika. Mułowaty ale da siś przyzwyczaić.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ok. Widziałem lepsze przełożenia ale z drugiej strony są też dużo gorsze.
4,0
Układ jezdny
mimo wyglądu samochodu rodzinnego zawieszenie jest dość sztywne. Wole takie niż miękkie bo dobrze trzyma na zakręcie. Lubi dobijać tył - wymiana tzw cukierków.
Komfort
4,0
Widoczność
uważam że im starszy samochód tym lepsza widoczność. Poza tym regulowana wysokość przedniego siedzenia.
4,0
Ergonomia
Przyjemny środek, choć wiadomo, moda się zmienia. Siedzenia ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja jak wentylacja. Daje radę. Często przepala się rezystor i nie działa 1 i 2 bieg. Tak ma ten model.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki ale miejsca jest ok. Z tyłu jest gorzej jak z przodu jest ktoś wysoki. Focus jest większy ale w środku jest ciaśniejszy.
2,0
Wyciszenie
Głośny, głośny, głośny. W zimie, nierozgrzany wręcz masakrycznie głośny. Taki urok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik prosty ale spalanie nie zachwyca. Ok 6,5L w trybie miasto-trasa na krótkich odcinkach. W trasie ok 5,5L. Ceny napraw?? Nietypowy silnik (honda w dieslu nie była oferowana w Polsce a to co mamy to jest wszystko sprowadzane). Części da się zamówić i nie powinno być z tym problemu ale ceny są wysokie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Po prostu przeciętny samochód. Są lepsze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód już jest dość stary także będzie niedomagał. Części też się zużywają.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rok jeździłem bez problemów. Potem zaczął się sypać. Najgorsze jest to że mechanicy uważają ten samochód za wynalazek - niby honda a silnik rovera, rzadko spotykany i niestety zawodny. Ja trafiałem na mechaników, którzy partaczyli robotę. Wysokie ceny argumentowali wysokimi cenami części. Pada turbina. Komputera nikt w Warszawie nie dał rady podłączyć. Poza tym padła pompa wtyskiwacza.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback