Silnik
: widzieć minę kierowców wyprzedzanych przy 220 przez "zwykłą Hondę 1.4i" ;) - bezcenne
5,0
Całokształt
Super autko, cichociemne nie krzykliwe a szybsze niż większość "wypasionych" fur. Wrażenia z jazdy niezapomniane,auto łączy w sobie typowe cechy "kompakta" a jednocześnie kiedy potrzeba pokazuje swój potencjał. Moc jak w silnikach ok 2.5 -3 litry a spalanie jak 1.8
Wrażenia
5,0
Silnik
cud techniki!!! Które auto europejskie ma 169koni z pojemności 1.8 , przyspiesza w ok8s do 100 i pedzi 230km/h?? od ok 2500 rpm ma 150 momentu, więc spokojnie można jechać 60 km/h na 5 biegu, a jak się wdepnie to czuć "ciąg", z kolei przy około 6000 jak włączy się Vtec to nagle ma sie wrażenie że auto zaraz odleci. Przyspieszenia robią niesamowite wrażenie
5,0
Skrzynia biegów
bardzo ładnie zmienia biegi, autko posiada szpere LSD wiec nie traci szybko przyczepności, wymieniałem również płyn w skrzyni biegów. Przydałby się 6 bieg bo obroty troszkę wysokie ma na trasie, no ale to przecież Honda
5,0
Układ jezdny
nic dodać nic ująć, bardzo pewna w prowadzeniu, przewidywalna, zawieszenie oryginalne nie grzebane, hamulce rewelacyjne, z przodu tarcze 280mm z Prelude, bardzo wydajne i skuteczne
Komfort
5,0
Widoczność
cóż to już moja druga Honda Civic 6gen więc zdążyłem się przyzwyczaić, a spoiler tylni wcale nie przeszkadza,
5,0
Ergonomia
jak dla mnie bardzo dobrze, bardzo wygodnie się siedzi, siedzenia pół skóry, nie grzeją w latem nie chłodzą zimą, a trzymanie na zakrętach idealne, dużo schowków i praktyczny środkowy podłokietnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
no cóż, to chyba słaby punkt wszystkich civic, bardzo słabe ogrzewanie, latem ok, jest klima, wyjąłem filtr przeciwpyłkowy więc dmucha ładnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tak mały samochód myślę,że miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów jest pod dostatkiem, choć trzeba szczerze przyznać że jazda w 3 osoby z tyłu to pomyłka
3,0
Wyciszenie
hmm zależy jak kto lubi, odgłos silnika Vtec wkręcanego na 8400 RPM robi wrażenie, jednak jest to na trasie uciążliwy odgłos, w poprzedniej civice było znacznie ciszej, tutaj przy > 140 jest już w okolicy 5000 rpm a odglos piły mechanicznej nie wszystkim może się podobać :P
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hmm 170 koni musi łyknąć swoje ale średnia na poziomie ok. 9 litrów jest chyba do przyjęcia, na autostradzie przy dużych prędkościach już trochę łyka szczególnie jak sie włączy Vtec (ok 150-160)
5,0
Stosunek jakość/cena
ta wersja czyli Honda Civic VI 1.8 Vti nie jest tania, jednakże daje wiele frajdy z jazdy, polecam ją wszystkim tym którzy chcą mieć szybkie, niepozorne autko:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pompa wodna 40 zł, hamulce tył 100zł i pompka od spryskiwaczy reflektorów, żarówki:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 170KM 125kW
[l/100km]