Silnik
: Potrafi zużywać olej wiec trzeba często spr jego stan
Inne
5,0
Całokształt
Jak dla mnie auto nie do zajechania. Jak ktoś szuka auta bezawaryjnego to śmiało może kupować honde. Polecam jednak wyprodukowane w japoni. Niestety produkowane w Angli już nie cieszą sie tak dobrą opinią.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny B16A2 jes super. nawet na niskich obrotach do 5tyś obr jest bardzo dobrze ale powyżej 5400 i załączeniu vteca to już rakieta i tak do 8500 obr :) Na jednostkę o pojemności 1.6 nie wiem który drugi silnik w innym aucie daje tyle frajdy z jazdy. Jedyny minus to zużycie oleju:( jak jeździ się na vtecu to na 1000km potrafi wciągnąć 0,5l a jak spokojnie i sporadycznie vtec to zużycie nie zauważalne. Przyspieszenie ok 7,5s do 100km/h
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobrze pracuje. Biegi czuć że wchodzą i jest to dość precyzyjne. Czasami jest problem i wsteczny nie załapie ale to już tak w hondach jest. Precyzja i wytrzymałość mowią same za siebie.
4,0
Układ jezdny
Honda jest znana z precyzyjnego układu jezdnego i to nie jest żadna bajka. Naprawdę jest wszystko oki na suchej nawierzchni trzyma sie drogi jak przyklejona. wiadomo opony i zawieszenie musi być w dobrym stanie. Jedynie na sniegu wersje 3 drzwiowe mają skłonnośc do delikatnej podsterowności tyłu. Spowodowane może to jest wagą auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać bardzo dobrze tak jak z tyłu jaki i z przodu. na boki rownież ok.
5,0
Ergonomia
Doskonale wszystko na swoim miejscu nie ma zbędnych przycisków i udziwnień. Jedynie suwakowe nawiewy regulacji mogą komuś przeszkadzać ale jak dla mnie to naprawde jest super i lepsze niż nasze europejskie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi może jej wydajnośc nie jest taka jak w klimatronicu ale daje rade. Ogrzewanie zimą troszkę trzeba przejechać jak zacznie działać na maxa swoich możliwości ale jak już zacznie to grzeje bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu miejsca przy moim wzroscie 175cm jest bardzooo dużo. Tak samo dla pasażera. Tył jest troszkę gorzej ale bez problemu mogą zmieścić sie tam 3 średniej budowy osoby. Miejsca nad głową również wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
A wiec tak na fabrycznym układzie wydechowym słychać tylko silnika i jego dźwięk jest powyżej 5000tyś głośno ale ten dźwiek vteca rekompensuje wszystko :) Ja mam do tego układ wydechowy sportowy no to już o wyciszeniu nie ma mowy ale mi to nie przeszkadza zupełnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnika ma dwa oblicza jak się nie kręci wysoko to w trasie i mieszanym ruchu potrafi spalić 7litrów na 100km. Natomiast jak się przyszaleje i ostro korzysta z czerwonego pola obrotomierza to w granicach 10-11 litrów trzeba się liczyć. Ale jak na 160KM to naprawdę jak się nie kreći to jej spalanie jest takie jak w innych 1.6 silnikach
4,0
Stosunek jakość/cena
Może cena wysoka jak na używane auto. Moja wersja na dzisiaj z silnikiem 160KM 2001r kosztuje ok 19tyś zł Ale naprawdę póżniej nie wydajemy na naprawy więc wato troszkę dołożyć i mieć spokój.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiadomo jak dbasz tak masz. Ale w hondzie jak wszystko się wymienia na czas filtry oleje i robi przeglądy to nic się nie psuje. Ja mam wersje poliftową więc już niedomagania poprzedniej wersji zostały poprawione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak poprzednio nie miałem poważnej usterki nigdy jeszcze a hondami V iVI generacji przejechałem juz ok 100tyś km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16VTi 160KM 118kW
[l/100km]