Zawieszenie
: Czemu zawieszenie, bo do czasu jak nie przejechałem się VTI nie jeździłem tak dobrze prowadzącą sie przednionapędówką bez szpery.
5,0
Całokształt
Civic VTI to prawdziwy hot hatch, ładny, mocny, szybki z fantastycznym silnikiem i świetnym zawieszeniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultowa seria B to jest to. Silnik jest ostry i bezkompromisowy, jak się nie kręci to nie jedzie i tyle. Jedno zastrzeżenie, radzę sprawdzać poziom oleju jak się ostro jeździ.
5,0
Skrzynia biegów
Łatwość zmiany biegów i precyzja są na najwyższym poziomie i mogą być wzorem dla większości obecnie produkowanych aut.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest naprawdę przemyślany i pozwala na bardzo dużo. Ale trzeba uważać na hamulce, bo są zupełnie nie dostosowane do możliwości tego samochodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w przód i na boki bardzo przyzwoita, w tył bardzo przeciętna.
4,0
Ergonomia
W sumie to wiele w tym aucie bajerów nie ma, więc i dostęp do wszystkiego jest prosty i intuicyjny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli klimatyzacja była serwisowana to nie można mieć zastrzeżeń do tego jak chłodzi. Choć może jednak... jak się siedzi z tyłu to trzeba poczekać naprawdę dłuższą chwilę zanim zrobi się chłodno. Zaś jeśli chodzi o ogrzewanie to tu ten problem nie występuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca nawet jak dla mnie(190cm wzrostu), z tyłu też nie najgorzej ale pod warunkiem, że będą to nie za wysokie osoby. Oczywiście z racji, na linie samochodu zajmowanie tylnych miejsc nie jest najłatwiejsze.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne, ale po co mi one potrzebne, żeby stracić możliwość słuchania dźwięku tego silnika? Nie po to kupuje się hot hatcha żeby oczekiwać od niego wyciszenia rodem z limuzyn.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wiadomo ten silnik ma dwa oblicza i to one się przekładają na zużycie paliwa. Jak się nie dopuszcza do zmiany faz rozrządu to w trasie da się spokojnie zejść poniżej 8,5l. Zaś jeśli się korzysta to wartość ta wędruje w okolice 10l. Np. trasa Warszawa-Białystok w kierunku do Białego miałem 7.5l prędkość do 120-130km/h, w drodze powrotnej 10l zabrakło. W mieście trzeba się liczyć ze zużyciem na poziomie 11-12l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Sporo jest egzemplarzy na rynku wtórnym, ale trzeba bardzo ale to bardzo uważać, bo wiekszość z nich ma poważną powypadkową przeszłość. Kupując VTI, należy raczej patrzeć na to nie czy był uszkodzony ale jak i jak został naprawiony. Bo jeśli nie był mocno rozbity i został poprawnie naprawiony to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go kupić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko coś powiedzieć bo poza wymianami klocków, oleju itd. nic się nie psuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16VTi 160KM 118kW
[l/100km]