Silnik
: Przysłowiowa niezawodność i zywotność jest niesamowita. Ten silnik sam sie prosi o wysokie obroty. Mozna tu mowic o naprawde sportowej charakterystyce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza... aczkolwiek bywaja gorsze pod tym wzgledem auta.
4,0
Całokształt
Ogólnie swietne autko ale raczej skierowane do mlodych ludzi, samo wsiadanie jest uciazliwe przy seryjnej wysokosci zawieszenia a przy zawieszeniu dodatkowo obnizonym ciezko jest nawet małolatowi. Silnik zyleta, polaczenie przyzwoitej mocy ( w stosunku do wagi auta ) i ekonomicznosci, bo ktorym autem mozna polatac sobie w okolicach 6-7 tys obrotow i nie przekraczac sredniego spalania 8 litrow;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy świetna, bez problemu wkreca się na wysokie obroty. Nie ma \'5\' poniewaz z elastycznoscią jest kiepsko, trzeba redukowac np do trójki i do odciecia, aby sprawnie wyprzedzac na trasie. 114 koni naprawde żwawo porusza tym autem, do tego charakterystyka pracy i mozna poczuc się jak w rajdowce. Nie polecam słabszej wersji 1.4 spalanie wyzsze ,a osiagi słabsze. Nieograniczone mozliwosci modyfikacji, dodajac stozek, przelotowy wydech, i kolektor zyskujemy juz ok 10 koni;)
5,0
Skrzynia biegów
Model z \'najdluzsza\' skrzynią, ponad 110 kmh na drugim biegu, w trasie piątka jak nadbieg, pozwala bardzo zaoszczedzic paliwo.
4,0
Układ jezdny
Dosyć twarde , do miasta na szybkie ciasne zakrety bardzo dobre, jednak w trasie na naszych drogach nie co za twardo lecz taki charakter samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nic do zarzucenia.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, dosyc wygodne fotele, fajna pozycja za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się po doslownie 2 minutach od odpalenia w zimie. Genialnie zrobiony układ grzania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie brakuje miejsca, pasazerowie na tylnej kanapie nie mają luksusów.
3,0
Wyciszenie
Dosyc słyszalne dźwięki z zewnątrz, wiekszosc egzemplarzy posiada zmodyfikowany uklad wydechowy wiec ciezko mowic o wyciszeniu;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa naprawde genialne w trasie ok 6 litrow jadac tak do 120, w miescie ok 8 litrow ale mowa o eksploatacji do jakiej zostalo to auto stworzone czyli od czasu do czasu 7.200 obrotów i pogoń za autem z grupy VAG ;) Teraz mając porownanie ceny częsci naprawde niskie, nieskomplikowana budowa pozwala na samodzielne wymiany.
4,0
Stosunek jakość/cena
Japonczyki trzymają cenę ale jest to poparte niezawodnością, polecałbym zakup raczej maxymalnie oryginalnego egzemplarza, modyfikacje nie sa drogie a przynajmniej zrobione samemu są pewne;) Morze informacji na temat tego auta w internecie, mnostwo czesci i fajnych opcji na tuning.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiekszosc usterek wynikalo z bledow poprzedniego wlasciciela, dziwnie podlaczone xenony itd itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mi się trafił egzemplarz w ktorym wszystko na raz poleciało. Cale zawieszenie tył, przewody hamulcowe, cały wydech świece, przewody wysokiego napiecia itd, przy sprzedaży cos przerywał silnik i palil czasem na 3 cylindry lub w ogole nie odpalał;/, podobno kwestia czujnika polozenia wału. Jednak uwazam ze w miare zadbany egzemplarz nie przysporzy kłopotów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW
[l/100km]