No i mamy ekonomicznego ścigacza, który zawstydzi nie jednego cwaniaczka na drodze - 114 koni robi swoje w takim lekkim aucie. Silnik również dość podatny na modyfikacje - u siebie zrobiłem porządny układ wydechowy i dolotowy - różnica nieporównywalna - wypluło sie ponad 130 koni mechanicznych. Dostępność części tuningowych niewyobrażalna - jest tego jak klocków lego.
Poza tym wygląd - ponadczasowy, uniwersalny i zawsze się podobający. Dobra felga, lekka gleba i jest cud miód orzeszki.
Nie jest to oczywiście auto pozbawione wad. Dla mnie przede wszystkim nieporozumieniem jest skrzynia - za długa! Na 2 biegu można jechać ponad 100 km/h. Całe szczęście, że można wsadzić krótszą. Silnik też nie należy do elastycznych - zapomnij o przyspieszaniu na V biegu - konieczne redukcje do III / IV. Poza tym części nie są zbyt tanie - w szczególności sprzęgło (w najlepszym układzie to 700 PLN). Kuleje również blacharka - bąbelkowe nadkola to standard.
Podsumowując - auto OKej - szybkie, zwinne, niezawodne (zero, ZERO awarii przez 2,5 roku jazdy) i ekonomiczne. Jednak jak miałbym kupić tę hondę jeszcze raz - to tylko z silnikiem B16A2.
Wrażenia
3,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW
[l/100km]