Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

kw1nto, 13 lat temu
Silnik 1.5 i 114KM 84kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 224 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik ma swój charakter - przy spokojnej jeździe jest bardzo ekonomiczny i cichy. Jeśli masz ochotę trochę poszaleć, wystarczy wkręcić go na wyższe obroty, a wciśnie Cię w fotel i poczujesz adrenalinę :)
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D15Z8, 114KM jest po prostu fantastyczny. Kulturą pracy oraz nowoczesnością przewyższa wiele obecnie budowanych silników. Motor V-TEC ECONO to bardzo przemyślana konstrukcja - przy spokojnej jeździe pracuje 12 z 16 zaworów. Przekłada się to na niskie zużycie paliwa. Jest to silnik wysokoobrotowy. Maksymalną moc 114KM uzyskuje przy 6500 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy 134Nm przy 5400 obr./min. Oznacza to, że autko ożywa przy wyższych obrotach, przy szybkim wyprzedzaniu konieczna redukcja, ale wiąże się to tylko z przyjemnością :) ponieważ brzmienie hondowskiego silnika jest bardzo przyjemne dla ucha. Na 2. biegu Civic wyciąga równo 110km/h! Mam auto z przebiegiem ponad 220 tys. i proszę mi wierzyć - silnik wcale nie bierze oleju. Nie muszę nic dolewać.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów oceniam na dobry + Biegi zmienia się łatwo i przyjemnie, bez oporów, precyzyjnie. Małym mankamentem jest niestety wsteczny bieg (wszystkie Civiki się z tym borykają) - nie zawsze wchodzi za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo precyzyjny. Wielowahaczowe zawieszenie dla każdego z kół bardzo dobrze się sprawdza na zakrętach oraz prostych i jest w stanie sporo wytrzymać jeśli chodzi o stan naszych dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super. Duże przeszklone powierzchnie zapewniają bardzo dobrą widoczność. Dla porównania ostatnio cofałem Hondą Civic 8 gen. - MASAKRA! Nic nie widać przez tylna szybę. Dodatkowy plus za lusterka zewnętrzne - dzięki temu, ze są duże i nieco 'odsadzone' od słupka auta, wszystko w nich idealnie widać.
4,0
Ergonomia
Ergonomia bez najmniejszych zastrzeżeń. Wszystko jest na swoim miejscu. Samochód obsługuje się bardzo wygodnie i intuicyjnie. Mały minus za brak uchwytów na napoje, ale w tamtych czasach samochody jeszcze tego nie miały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają bardzo dobrze. Samochód szybko się nagrzewa zimą. Klimatyzacja latem sprawia, że podróż nawet w bardzo upalne dni jest przyjemnością.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę pod dostatkiem, jednak z tylu wygodnie będzie się podróżowało tylko 2 osobom.
4,0
Wyciszenie
Samochód nie jest wyciszony wystarczająco dobrze. Przy wyższych prędkościach (powyżej 120km/h) wewnątrz auta zaczyna się robić głośno. Mankament ten często bywa plusem, ponieważ wkręcający się na obroty silnik ma bardzo przyjemne dla ucha brzmienie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie przy prędkościach nie przekraczających 100km/h wynosi ok 5l. W mieście 6,5l. Średnio autko spala 6 litrów. Jak dotąd samochód sprawuje się bezawaryjnie. Wymieniam jedynie części eksploatacyjne - klocki, oleje, płyny i nic więcej. Ceny przeglądów są niskie w porównaniu do tego, co życzą sobie serwisy za obsługę nowych samochodów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hondy Civic 6 gen. nie są tanie, szczególnie wersje z poszukiwanym silnikiem 1.5 Mój egzemplarz jest bogato wyposażony - elektryka 4 szyb, elektryczne lusterka oraz szyberdach, klimatyzacja, dwie poduszki, 4 x tarcze hamulcowe, ABS i inne. Samochody te nie tracą zbyt wiele na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Civic to niezawodna japońska konstrukcja, mimo że składany był w Swindon. Silnik, skrzynia, zawieszenie pracują wzorowo mimo dużego przebiegu oraz wieku auta (rocznik '97). Jedynym minusem jeśli chodzi o drobiazgi są niefortunne klamki drzwi (te same spotkać można w Roverach). Mocowanie klamek nie jest wytrzymałe, co wiąże się z koniecznością naprawy/wymiany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód sprawuje się niezawodnie i bezawaryjnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback