Silnik
: Niestety jak każdy samochód i ten ma wady z uwagi na złą konstukcję pęka kolektor wydechowy - ale da sie go pospawać
Układ hamulcowy
: Po 13 latach zapiekają sie cylinderki hamulcowe szczególnie tylne, poprosu trzeba zregenerować
5,0
Całokształt
Jeżeli potrzebujesz auta do poruszania się a nie do lansu (skóra, ksenony) ergonomicznego i ekonomicznego o ponadprzeciętnej niezawodności to Honda jest strzałem w 10. Poprzez wykonanie, dopracowanie i ergonomiczność poszczególnych elementów i detali mechanicznych (np. rozłożenie elementów silnika, kabli, przewodów,) oraz zastosowane rozwiązania techniczne śmiało zliczam Hondę do jednych najlepszych wyprodukowanych samochodów. Polecam wszystkim
Wrażenia
5,0
Silnik
W skrócie - Japońska dopracowana technologia z systemem V-TEC, brakuje troche momentu ale to przecież 1.5 cm3, sprawę pogarszają również długie przełożenia skrzyni - da sie przeżyć, za to powyżej 4 tys obr/min zaczyna mocno ciągnąć naprawdę można poszaleć max na 3 biegu 142 km. Jeśli chodzi o ekonomiczność to jest perfekcyjna średnie spalanie 6,38 l/100/km,
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i sztywna.
5,0
Układ jezdny
Bardzo porządne zawieszenie, jakość oceniłbym na 6, 13 lat - 193 tys. km na oryginale
Komfort
4,0
Widoczność
Ograniczona do tyłu z uwagi na nisko położone siedzisko.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu oprócz włączników halogenów i braku uchwytów na napoje
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uważam, że na standardowym poziomie, mogło by być cieplej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco dla wszystkich, naprawde obszerny samochód
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo małe zużycie paliwa porównójąc do samochodów z tego segmentu poprostu super, bije na głowę nawet obecnie produkowane jednostki napędowe. W trasie przy spokojnej jeździe 5,6 l/100km, załadowany 4 osoby z klimą 130-150 6,4 l/100km, miasto zima do 8 l/100/km. średnie zużycie na dystansie 26 tys. km 6,38 l/100/km Gaz się nie kalkuluję - wrócił by się po 40 tys.
Jeżeli chodzi o ceny części to faktycznie są trochę droższe, nie wszystko znajdziemy również w zamiennikach - dlaczego bo sie poprostu nie psuje, czasem trzeba kupić drogi oryginał np. uszczelka gumowa zaworu V-TEC 92 zł ale z uwagi na znikomą awaryjność no problem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały samochód za niewielkie pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czas robi swoje jak w każdym samochodzie, więc co trzeba wymienia się na nowe i jedzie dalej, reszta praktycznie się nie psuje lecz może dręczyć ten pękający kolektor wydechowy, pospawałem ale po 20 tys. znowu pękł, pospawam innymi elektrodami moż nie pęknie.