Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

jareq5@yahoo.pl, 14 lat temu
Silnik 1.5 i 114KM 84kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Świetne auto, rewelacyjny - dynamiczny i oszczędny silnik 1,5 VTEC oraz ponadczasowa sylwetka. Niskie zawieszenie powoduje,że trzeba uważać na krawężniki i większe dziury. Wyciszenie jest takie sobie - auto dla miłośników symfonii płynącej spod maski :) Uwaga! Ocena dotyczy htb 3 D (pięciodrzwiówka to inna bajka, bo była składana w Anglii, a nie w Japonii)
Wrażenia
5,0
Silnik
VTEC 1,5 - znakomity kompromis między dynamiką i oszczędnością. Depczesz lekko - pali mało, dociskasz mocniej - i w jednej chwili budzisz tygrysa ;)
4,0
Skrzynia biegów
Tradycyjne problemy z wrzuceniem wstecznego (najlepiej patentem - z przejściem przez jedynkę)
5,0
Układ jezdny
Świetnie klei się do drogi! Co prawda - w zamian za to trochę trzęsie na wybojach, ale w końcu to nie kanapa na kółkach!
Komfort
5,0
Widoczność
Pełen przegląd sytuacji; świetne, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, w końcu to "japończyk"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szyby potrafią zaparować; wymiana filtra kabinowego nie załatwia problemu. Co prawda można kupić specyfik w spraju do szyb, ale to tałatajstwo maże się po szybach. Na ogrzanie kabiny też trzeba chwilę poczekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakta - rewelacja. Mam 180 cm wzrostu (fotel odsunięty na przedostatni ząbek), a pasażer za mną nie miał powodu do narzekań. W AUDI A3 z tego rocznika z tyłu jest dużo mniej miejsca. Szerokie drzwi ułatwiają wsiadanie do tyłu.
2,0
Wyciszenie
A co to takiego - wyciszenie? Auto dla miłośników ryku silnika - na autostradzie śmiało można wyłączyć radio, bo i tak go nie słychać!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Absolutny mistrz oszczędności! Zimą, non stop stojąc w korkach (przejazd przez centrum Poznania przed 8.00 i po 16.00) - nie przekracza 8,5; przy normalnej jeździe miejskiej - zimą maks 8,0, latem nie przekracza 7,0. Minimalne spalanie - 5,5 - na trasie w Bieszczady, 2 osoby z bagażem (gdybym cisnął lżej i jechał sam, pewnie zszedłbym jeszcze niżej). Maksymalne spalanie - raz jeden jedyny - 9,5 - zimą, 2 osoby z bagażem, 30 km w korkach (5km/h start-stop) + pełen but na autostradzie. Nie wierzcie w bajki o drogich częściach - raz, że do Hondy jest masa dobrych zamienników, dwa - rzadko będziecie mieć okazję, żeby przekonać się, ile kosztują części do Hondy :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie bez powodu Hondziawka kosztuje więcej, niż 3-4 lata młodsze francuzy. Dobrze utrzymany egzemplarz wart jest każdej wydanej na zakup złotówki!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata zmieniłem akumulator, sprzęgło i wymieniłem przebitą chłodnicę (wbity cierń), poza tym - tylko wymiana oleju itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. - poważnych awarii nie stwierdzono!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback