Świetne auto, rewelacyjny - dynamiczny i oszczędny silnik 1,5 VTEC oraz ponadczasowa sylwetka. Niskie zawieszenie powoduje,że trzeba uważać na krawężniki i większe dziury. Wyciszenie jest takie sobie - auto dla miłośników symfonii płynącej spod maski :)
Uwaga! Ocena dotyczy htb 3 D (pięciodrzwiówka to inna bajka, bo była składana w Anglii, a nie w Japonii)
Wrażenia
5,0
Silnik
VTEC 1,5 - znakomity kompromis między dynamiką i oszczędnością. Depczesz lekko - pali mało, dociskasz mocniej - i w jednej chwili budzisz tygrysa ;)
4,0
Skrzynia biegów
Tradycyjne problemy z wrzuceniem wstecznego (najlepiej patentem - z przejściem przez jedynkę)
5,0
Układ jezdny
Świetnie klei się do drogi! Co prawda - w zamian za to trochę trzęsie na wybojach, ale w końcu to nie kanapa na kółkach!
Komfort
5,0
Widoczność
Pełen przegląd sytuacji; świetne, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, w końcu to "japończyk"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szyby potrafią zaparować; wymiana filtra kabinowego nie załatwia problemu. Co prawda można kupić specyfik w spraju do szyb, ale to tałatajstwo maże się po szybach.
Na ogrzanie kabiny też trzeba chwilę poczekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakta - rewelacja. Mam 180 cm wzrostu (fotel odsunięty na przedostatni ząbek), a pasażer za mną nie miał powodu do narzekań. W AUDI A3 z tego rocznika z tyłu jest dużo mniej miejsca. Szerokie drzwi ułatwiają wsiadanie do tyłu.
2,0
Wyciszenie
A co to takiego - wyciszenie?
Auto dla miłośników ryku silnika - na autostradzie śmiało można wyłączyć radio, bo i tak go nie słychać!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Absolutny mistrz oszczędności!
Zimą, non stop stojąc w korkach (przejazd przez centrum Poznania przed 8.00 i po 16.00) - nie przekracza 8,5; przy normalnej jeździe miejskiej - zimą maks 8,0, latem nie przekracza 7,0. Minimalne spalanie - 5,5 - na trasie w Bieszczady, 2 osoby z bagażem (gdybym cisnął lżej i jechał sam, pewnie zszedłbym jeszcze niżej). Maksymalne spalanie - raz jeden jedyny - 9,5 - zimą, 2 osoby z bagażem, 30 km w korkach (5km/h start-stop) + pełen but na autostradzie.
Nie wierzcie w bajki o drogich częściach - raz, że do Hondy jest masa dobrych zamienników, dwa - rzadko będziecie mieć okazję, żeby przekonać się, ile kosztują części do Hondy :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie bez powodu Hondziawka kosztuje więcej, niż 3-4 lata młodsze francuzy. Dobrze utrzymany egzemplarz wart jest każdej wydanej na zakup złotówki!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata zmieniłem akumulator, sprzęgło i wymieniłem przebitą chłodnicę (wbity cierń), poza tym - tylko wymiana oleju itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. - poważnych awarii nie stwierdzono!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW
[l/100km]