Układ elektryczny
: spalona cewka zapłonowa - naprawa 200-300 zł
Silnik
: bierze olej 0,5 l / 3000 km
Karoseria
: korozja
4,0
Całokształt
Honde kupiłem 2 lata temu, wybierałem pomiędzy: golf III, astra I, toyota corolla, bmw 3 i hondą - kierowałem się niezawodnością, spalaniem (nie chciałem diesla), charakterem. Generalnie nie zawiodłem się choć teraz zastanawiałbym się pomiędzy civic 1,5 vtec econom 114 km a toyota corolla ben. 90 km wersja 6g. Musiałem przyzwyczaić się do częstszej zmiany biegów jeśli chodzi o bardziej dynamiczną jazdę. Honda zawiodła mnie raz gdy odmówiła posłuszeństwa w trakcie jazdy stając - spaliła się cewka zapłonowa, ale po za tym spisuje się bardzo dobrze. Brak mocy przy niskich obrotach można sobie odbić ciesząc się świetnym prowadzeniem oraz wnętrzem z charakterem.
Wrażenia
4,0
Silnik
mam silnik 1,5 vtec econom - aby dynamicznie jeździć trzeba go wkręcać na wysokie obroty bo inaczej trochę jest mułowaty,gdzieś około 3,5-4,00 włącza się vtec co wyraźnie czuć, ale brakuje mu 20-30 km, teraz kupiłbym raczej 1,5 vtec ale 114 km,po rozgrzaniu silnik cichy,bierze mi około 0,5l oleju na 3000 km
5,0
Skrzynia biegów
szybka zmiana, czasami tylko wsteczny stawia opór, mechanik zajmujący się moją hondą (pracował wcześniej w ASO hondy) twierdzi, że czasami te skrzynie lubią się zepsuć
5,0
Układ jezdny
jeden z najważniejszych plusów tego samochodu, ma twardsze zawieszenie przez co trzyma się świetnie drogi,choć nie można o nim powiedzieć, że nie jest komfortowe
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, bardzo dobre materiały, świetne fotele, nic nie skrzypi, w porównaniu z innymi samochodami nie widać tak bardzo zużycia materiałów, duży i pojemny bagażnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i pasażera jest wystarczająco dużo miejsca ale jak chodzi o tył to brakuje miejsca, ogólnie samochód jest niski więc przy wchodzeniu trzeba się trochę bardziej złożyć niż np. do focusa
4,0
Wyciszenie
przy pełnym baku słychać przelewające się paliwo
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
powyżej 0 stopni samochód w mieście 800 tyś. mieszkańców spala przy normalnej jeździe - dystans do pracy około 15 km, w korkach 7,2-7,5l/100 km, w zimie od 7,5 do 8,5 ale zazwyczaj koło 8l, na trasie jadąc na V-power 6l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie rdza, to dałbym 5.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
woda dostaje się przez tylne reflektory do bagażnika - wystarczy silikonem uszczelnić, urywające się klamki
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy 220 tyś. spaliła się cewka zapłonowa - wymiana 200 zł ale niestety samochód stanął na trasie :-(, korozja tylne nad kola, przednie już też, tu trzeba bardzo uważać bo jak oglądałem samochody przy zakupie to bardzo często występowała korozja, bierze olej 0,5 l na 3000 km podobno bardzo często tak się dzieje
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 90KM 66kW
[l/100km]