Silnik
: nie ma bardziej ekonomicznego silnika o tych osiągach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdzewiejące nadkola, słaba blacharka
4,0
Całokształt
Bardzo udany model, chyba najpopularniejsza generacja civica, trzeba naprawdę na siłę doszukiwać się jakichś mankamentów, żeby nie lubić tego auta. Jeśli chodzi o ten rocznik, cenę, jakość i ekonomię to nie ma nic lepszego. Jeśli chce się kupić benzynowca to tylko japończyka, jeśli z kolei diesla, no to tylko niemca.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na Hondę przystało, to wysokoobrotowiec i do tego silnik vtec, więc potrzebuje dużych obrotów, żeby zbudzić się do życia ale wtedy dopiero zaczyna wciskać w fotel:) przy obrotach do 3,5k niestety muł ze względu na oszczędny typ pracy, ale wyżej?:) sama przyjemność.
4,0
Skrzynia biegów
Byłoby doskonale gdyby nie częste zgrzytanie i problemy z wrzucaniem wstecznego, ale to przez brak jakiegokolwiek zabezpieczenia typu, wciskanie bądź podnoszenie drążka, czasem trzeba dłużej przytrzymać sprzęgło albo najpierw wrzucić jedynkę i dopiero potem wsteczny. Poza tym wszystko ok, krótki biegi, krótkie sprzęgło, typowy sportowiec.
5,0
Układ jezdny
tutaj elegancko, wielowachaczowe zawieszenie z tyłu daje duży komfort jazdy, niestety często zużywają się gumy na wachaczach i trzeba patrzeć czy nie ściera się nierówno bieżnik z opon, z przodu wiadomo, jeżdżę po Poznaniu (tramwaje, kocie łby) więc dostają końcówki drążków.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie ok, wszystko widać, widoczność do tyłu znacznie ułatwia spojler
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na swoim miejscu, nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj pozytywnie, bardzo szybko ogrzewa się w zimie, kumpel miał astrę i kiedy u mnie leciało już ciepłe powietrze, Astra wciąż dmuchała zimnem:) Daje 4, bo nie mam klimy;P
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń rewelacja, dla kierowcy w zupełności wystarczy, nie wiem jak pasażer, ale jeszcze nikt nie narzekał, więc chyba ok:)
2,0
Wyciszenie
Niestety to mankament hondy, słabe wyciszenie, do tego dokłada się praca silnika, którego trzeba mocno wkręcać, żeby zaczął żyć i to potęguje hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie nie ma bardziej oszczędnego silnika benzynowego o tym zakresie mocy. Zmienne fazy rozrządu czynią go najekonomiczniejszą jednostką jaką znam. Do tego sekwencyjna instalacja lpg i można jeździć prawie za darmo. Dynamika mi wystarcza, chociaż jak jedzie się w więcej niż 2 osoby, to trochę za mało mocy. Ale w końcu to tylko 90 KM
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że dobrze, na pewno auto będzie droższe od swoich niemieckich czy francuskich konkurentów, ale warto trochę dołożyć i mieć gwarancję jakości i niezawodności, świetny poziom wykonania
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To w końcu honda, chociaż jakie auto by nie było każde można zepsuć. Wyznaje zasadę jak się dba, tak się ma. Wszystkie wymiany na czas, więc otwieram maskę po to by dolać płynu do spryskiwaczy i nic więcej. Niestety piętą achillesową tej wersji nadwozia jest bardzo słaba blacharka i rdzewiejące nadkola z każdej strony;/ no ale montowana była na wyspach a nie w Japonii:(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych poważnych usterek, ciężko zajechać japońskiego benzynowca, trzeba by się naprawdę postarać.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 90KM 66kW
[l/100km]