Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

por. borewicz, 17 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : dokladnie wnetrze auta, mam jasnoszary welur, przyjemny, ladny i wygodny, az nie chce mi sie z samochodu wysiadac
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja tylnych nadkoli i rogow drzwi przednich
5,0
Całokształt
5- za pewne usterki i dolegliwosci, auto godne polecenia, trzeba znalezc zadbana sztuke, lac i jezdzic, namawiano mnie na golfa III, w zyciu bym teraz nie przesiadl sie z hondy na golfa
Wrażenia
5,0
Silnik
5- (minus za glosnosc pow.4000rpm)silnik pracuje równo i niesamowicie cicho do 4000rpm, powyzej tej wartosci daje o sobie znac ze jest i pracuje, niemniej jednak jego dzwiek jest dosc przyjemny jak na 1,4. auto ma załozony od niedawna gaz i jezdzi na nim bardzo dobrze. silnik odpala bez zadnych problemow tuz po przekreceniu kluczyka
4,0
Skrzynia biegów
jak samochod jest zimny to 1 i 2 wchodzi z delikatnym oporem, czasami wsteczny nie chce wejsc, samopchod jezdzi dobrze do 3 biegu, pozostale biegi sa raczej to obnizenia ilosci obrotow niz do przyspieszania, auto na 2 biegu potrafi jechac nawet 90km/h ! ogolnie, przy poj. 1,4 czasami czuc niedobory mocy, szczegolnie jadac w 4 osoby.
5,0
Układ jezdny
5-; dodac nic ujac, minus za to, że w moim modelu mam opony o nieco obnizonym profilu i wszelkie nierownosci daja o sobie znac, za to auto trzyma sie drogi jak pies kosci.
Komfort
4,0
Widoczność
przod swietnie, boki dobrze, problemem sa slupki boczne, niska tylna szyba oraz jak dla mnie male prawe lusterko, w aucie istnieje dosc spora martwa strefa wlasnie po prawej stronie, kiedy inny samochod jest na wysokosci moich tylnych drzwi, jest dla mnie wogole nie widoczny
4,0
Ergonomia
4 to za niezrozumialy dla mnie patent ze spryskiwaczem, otoz w kazdym innym samochodzie spryskujac szyby plynem, automatycznie wlaczaja sie wycieraczki... a tutaj NIE, trzeba samemu je uruchomic, dziwne to dla mnie i na poczatku nie moglem tego zalapac, drugim problemem jest bagaznik, niby duzy a jednak maly, nie jest to kombi,ale nie pierwszy rzut oka wydaje sie byc na prawde duzy, niemniej jednak jest on dlugi, acz płytki, kiedy do corsy pakuje wózek inwalidzki moejgo kolegi, nie ma problemu, a do civica wkladajac wozek, walczylem z nim dobre 5 minut zeby go jakos zmiescic, 2 rzecz to schowek z przodu, jego konstrukcja jest na tyle dziwna, ze nie pozwala wyprostowac sobie wygodnie nog jak np. w skodzie felicji, ale cóz, maybach to nie jest. poza tym wszystko jest tam gdzie powinno byc, logicznie i blisko pod reka
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimy brak, niestety! auto szybko sie grzeje, nawiem tez dziala bez zarzutu. u mnie w zimowe dni problemem byly parujące szyby, ale jakos daje sobie z tym rade po chwili jazdy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
(5-) minus wlasnie za przestrzen na nogi dla pasazera obok kierowcy, poza tym, auto jest na prawde duze w srodku, wygodne i szerokie
4,0
Wyciszenie
silnik pow. 4000rpm daje znac o sobie, poza tym mam opony 195mm i ich szum jest dosc uporczliwy powyzej 80km/h, na szczescie powyzej 120kmh nie jezdze zbyt czesto, kiedy to halas jest na prawde spory, poza tym, auto juz swoje lata ma i uszczelki w drzwiach tez nie trzymaja idealnie. jezdzilem skoda felicja i w porownaniu do niej to jest to oaza ciszy i spokoju, w tym aucie pomimow 12 lat i przebiegu prawie 200,000km nic nie skrzypi i nie piszczy, tapicerka trzyma sie, jakby wczoraj z tasmy produkcyjnej zjechala, :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hmmmm... ekonomicznosc, ktos mi kiedys mowil, ze hondy sa dosc ekonomiczne, pojecie wzgledne, na allegro pisza, ze ich civic 1,4 b+g pali 6,5 gazu, dla mnie nieosiagalne (chyba ze z zaglem na dachu w wietrzny dzien z gorki), jezdze na prawde spokojnie i nie moge zejsc ponizej 8b i 9g( w miescie). minimum na trasie 7,5b i 8,5g, ponizej wartisci dla gazu
3,0
Stosunek jakość/cena
auta te nie sa tanie, ale cene wynagrodza przyjemnoscia i wygoda z jazdy oraz wysokim poziomem bezawaryjnosci, ponadto wiem, ze jak rano ide do auta to zapale i odjade, a inne auta nie zawsze sa tak posluszne, warto bylo wydac 11,000zł za 12 letnie auto, mozesz miec za to cene nowszego forda, wiekszego fiata, tansze renault, ale zadna z tych marek nie odwdzieczy ci sie takim komfortem i poczuciem bezpieczenstwa jak honda
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
podobno hondy sie nie psuja... nie wiem, mam auto kilka tygodniu i od momentu kupna mialem juz pewna dolegliwosc - do wymiany klamka wewn. kierowcy (50zł), ostatnio przestal dzialac tylny spryskiwacz, reszta jak w nakrecanym zegarku
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tutaj mam tez 1 problem, ostatnio nie wiadomo czemu, pekla mi przednia szyba (podobno wyjatkowo rzadki przypadek), byc moze opony niskoprofilowe zbyt slabo tlumia nierownosci, nie wiem (wymiana 100zł, szyba nowa 250zł, uzywana 150zł)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback