Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

lawyer, 18 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 165 tys. km
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
świetne auto mimo 7 lat użytkowania nie znudziło mi się , żal się będzie rozstać za jakiś czas, relatywnie niskie spalanie, doskonały układ napędowy , dobre prowadzenie , bezawaryjne
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik jak złoto, niezawodny w 100% bez względu na warunki , trzeba kręcić powyżej 3000 obrotów żeby się ocknął, ale potem do 6800 szybciej i szybciej, toksyczność spalin niższa niż podaje producent (zbadane w ASO), zero ubytków oleju po 7 latach eksploatacji, przyspiesza o wiele lepiej niż podaje producent i ciągnie do 185 km/h przy wadze samego auta ok. 1200 kg
5,0
Skrzynia biegów
rewelacja, drugi po silniku najmocniejszy punkt tego auta, w żadnej innej marce japońskiej i niemieckiej nie ma takiej precyzji
4,0
Układ jezdny
twarde zawieszenie kapitalnie trzymające na zakrętach, trochę podskakuje na wertepach, duże wyczucie i pewne prowadzenie
Komfort
4,0
Widoczność
z tyłu trochę mało widać, ale można się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok., przy dużych mrozach ogrzewanie budzi się powoli, po 120 000 padł rezystor nawiewu (bezproblemowa wymiana), z czasem nawiew zaczyna trochę hałasować
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok, z tyłu dobrze dla dwóch osób, trzecia ma ciasno
3,0
Wyciszenie
powyżej 4000 obr. silnik hałasuje, zawiecha też czasem daje popalić, ale w końcu to tylko kompakt i konstrukcja z połowy lat 90
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8,5l/100, trasa 6,5 l/100, standardowy przegląd do 300 zł, części zamienne drogie, ale nie ma co wymieniać, większość elementów wytrzymuje dużo dłużej, niż piszą w książce serwisowej, spalanie przy mojej ciężkiej nodze rewelacja , rekord na 1 baku (55l) 870 km tylko w trasie za to 4 osoby i bagażnik zawalony po dach - wychodzi ok. 5,8 l przy spokojnej jeździe, przciętnie ok. 650 km na baku, na autostradzie powyżej 150 km/h zaczyna żreć paliwo ok. 10 l/100
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłbym drugi raz to samo auto , cena zakupu w 1999 46400 PLN za produkt naprawdę wysokiej jakości
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rezystor nawiewu, zaciski przednich hamulców więcej grzechów nie pamiętam
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych problemów z wyjątkiem wymiany sondy lambda uszkodzonej po zalaniu chrzczonego paliwa na stacji renomowanego koncernu, UWAGA, auto jest wrażliwe na "eksperymentalne" paliwo typu woda + etylina, aceton + etylina itp Ważne! mimo 7 lat parkowania pod chmurką zero korozji, a Almera kolegi "mieszka" w garażu i ma zjedzone przez rdzę progi

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback