Zadbana, serwisowana hondka, najlepiej od I właściciela, sprawi bardzo dużo frajdy i zajeździ nie jeden nowy wynalazek, przebiegi 100-200 tys nie robią na tych autach najmniejszego wrażenia a jakością wyprzedza większość konkurentów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy małej masie auta, silnik 90KM sprawuje się naprawdę nieźle (sprawdzone, że nawet niektóre 1.6 100KM nie dają mu rady). Niestety (albo stety) jest wysokoobrotowy, przez co, aby wycisnąć z niego więcej, najlepiej przekroczyć 4000obr, wtedy jest zabawa. Jest przez to też głośny w trasie (5-bieg 3000obr/ - 100km/h, 3500 - 120km/h). Jakość bez zastrzeżeń, nie bierze oleju, zero usterek jak do tej pory.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia krótka, japońska precyzja zmiany biegów. Jedynie haczy wsteczny (standard). I niestety, jak wspomniałem, przy tym silniku brakuje 6-ego biegu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie super, na polskie drogi idealne wyważenie między sztywnością a komfortem. Dobrze tłumi koleiny a jednocześnie pewnie trzyma w ciasnych zakrętach. Trwałość przeciętna dla tych roczników (lczasem ecą elementy gumowe, tuleje wahaczy - na szczęscie są zamienniki). Hamulce bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże powierzchnie szklane i spore lusterka zewnętrzne, dla mnie zupełnie ok (wersja 5D)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wskaźniki widoczne, kierownica i dźwignia pewnie leżą w dłoni. Fotele, jak na tę klasę, bardzo wygodne - długie siedziska, wyprofilowane oparcia. Jakość tapicerki bardzo wysoka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna, ogrzewanie też, nawiew na tył pod siedzeniami przednimi. Brakuje ogrzewanych lusterek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się nisko. Wnętrze z przodu przestronne, pasażer nie przeszkadza kierowcy. Dużo miejsca na nogi i nad głową (przy wzr 182cm), z tyłu mało miejsca na nogi, auto raczej 4-osobowe, choć w piątkę też da się jechać w średniodługą trasę.
3,0
Wyciszenie
Dla mnie największy mankament tego auta - wyciszenie, a właściwie jego brak. Wrażenie głośności potęguje prawdopodobnie charakterystyka wysokoobrotowa silnika, ale szum opon też słychać. Jedyne lekarstwo - samodzielne wygłuszenie i/lub dobre audio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 10tys km jezdzę na LPG IIgen (prof montaż + zabezpieczenia), w trasie 8l gazu, po miescie nawet 11 potrafi. Benzyny oczywiscie mniej jakieś 10-15%, ale to mnie teraz nie interesuje. Przeglądy w ASO odpadają, nic się nie psuje, a szkoda przepłacać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niska utrata wartości (porównajcie ceny z tego samego rocznika nawet większych aut).
Bezawaryjna eksploatacja rekompensuje wyższy koszt zakupu, a daje dużo satysfakcji.
POLECAM wszystkim niezdecydowanym na japońskie auto. Honda to nr 1.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumowe elementy zawieszenia na polskich drogach, i tyle!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]