Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Bogdan, 20 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 58 tys. km
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Nabyłem to auto z powodu rewelacyjnych opinii o bezawaryjności. Pozostałe cechy nie były zbyt istotne. Przesiadłem się z Renault 19, który nie był zbyt trwałym samochodem. Po przejechaniu ok. 1000 km stwierdzam, że auto ma dla mnie jedną zaletę: bardzo mi się podoba na zewnątrz i wewnątrz. Pozostałe cechy oceniam raczej chłodno. Liczę oczywiście na legendarną niezawodność, ale ten aspekt będę mógł ocenić, jak przejadę kolejne 100000 km.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dobre przyspieszenie, jak na tą pojemność. Miła reakcja między 4000 - 6000 obrotów. Kultura pracy? Nie lubię tego puszkowatego, metalicznego ryku. Lubię ciche silniki. Poprzednie auto - Renault 19 z silnikiem 1,7 - przy przebiegu 190000 km - było o niebo cichsze, do tego dźwięk silnika był bardziej "zwarty". Punto II z silnikiem 1,2 - którym czasami jeżdżę - też jest cichsze. Generalnie wszystkie auta, którymi jechałem miały cichszy silnik, hahaha.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą super - jak w masło. Za wyjątkiem wstecznego - co trzecia próba wrzucenia wstecznego zmusza mnie do wysprzęglenia, wrzucenia jedynki i dopiero wchodzi wsteczny. Dodam, że nie jestem dresem, jak to ktoś pisał wcześniej i posiadam umiejętność wrzucania biegów z wyczuciem.
4,0
Układ jezdny
Przyjemne wspomaganie. Na dziurach nieco twardawy (ja akurat lubię miękkie auta), co sugerowałoby, że będzie się nieźle trzymał w zakrętach... ale nic z tego - przy gwałtownej zmianie pasa ruchu auto trochę "tańczy". I znowu porównanie: Renault 19 mięciutko wybierał dziury - a przy gwałtownych manewrach był niestety pewniejszy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Cieszą mnie w miarę wąskie przednie słupki - w odróżnieniu od punto II, czy Fabii. Parkowanie z cofaniem - no problem.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie - super.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tragedia. Lubię ciepło puszczone na stopy. W Hondzie NIE MA ciepła na stopy. Wszystkie auta, jakimi jeździłem coś-tam grzały. W civicu trzeba dmuchawę włączyć na maksimum (oj, jak głośno) i włączyć obieg wewnętrzny (co owocuje zaparowanymi szybami) - wtedy masz dopiero namiastkę ciepła. Porównanie: Renault 19 - dmuchawa w pozycji "1" (bezgłośnie) i na rozgrzanym silniku masz wystarczająco ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe sprzed paru lat - super.
3,0
Wyciszenie
Oj, ten wyjący silnik. Może go jakoś wyciszę? Szumy powietrza na w miarę niskim poziomie. Szumy toczenia też nie dają się we znaki, chociaż pewnie to kwestia opon. Duża zaleta - zawieszenie jest bardzo ciche. Porównanie: w Renault 19 wszystko waliło i stukało.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie dysponuję tylko jednym własnym pomiarem: zimno + miasto + dynamiczna jazda (między 3000 - 6000 obrotów) = 9,87 l/100km. Przy takim stylu jazdy i takich warunkach - całkiem nieźle. Pozostałe dane o spalaniu pochodzą od poprzedniego właściciela i dla mnie nie są wiarygodne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na wyrost. Po trzech latach będę mógł coś napisać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję maksimum totalnie na wyrost i jest to sfera życzeń. Legendarna niezawodność jest powodem zakupu tego auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Życzenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback