Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Bartek, 20 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 104 tys. km
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Dobry samochód. Polecam. Silnik produkowany od bodaj ´92 roku - pierwszy 1,4 z którego wycisnieto 90 KM - produkowany jest z praktycznie niewielkimi zmianami do dziś. Bardzo udany, ponoć można nim bez problemów przejechać i 400 tys km. Wygodny - jesli dobrze ustawisz fotel nie ma mowy o bolach kregoslupa, drętwieniu itd. nawet przy wielogodzinnej jeździe. Mocy troche brakuje, ale cóż - jak to dla kogoś problem, polecam silnik 1,6 VTEC.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przyjemny, tyle ze na niskich obrotach szału nie ma. Odejście dopiero powyzej 4 tys. obrotów, choć i wtedy nie ma rewelki. Trzeba jednak pamiętać, że to 1.4, poza tym swoje waży. Odczuwalny spadek mocy przy obciążeniu.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo miło wskakujuące biegi, jest precyzyjna. Niekiedy tylko wsteczny wchodzi za drugim razem - za pierwszym wchodzi "do połowy".
4,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemny w prowadzeniu. Żadnych trzasków plastkików itd. przy np. przejeździe po kocich łbach. W zakręty wchodzi ok. Trzeba tylko cholernie uważać przy mokrej nawierzchni - nie mam abs-u - b. łatwo dostać "sanek".
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki - ok. Martwy punkt krótki. Do tyłu - nie narzekam - toż to hatchback. Dobra regulacja siedzenia - mozna dopasować do wszelkich preferencji.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest, gdzie być powinno. Szyba pasażera opuszczana z centralnej konsoli, co uznaje za plus. Deska prosta, przejrzysta. radio pod ręką, nie trzeba się gimnastykować.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jeździłem zimą. Latem, przy deszczu i zaparowanych szybach dosyć szybko para znika. Jednak bez klimy latem jest problem - grzeje jak diabli, trzeba jeździć przy otwartch oknach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie bomba. pasażerem bywam rzadko, a jak już, to w takim stanie, że mi się wszystko podoba ;-)
4,0
Wyciszenie
Jak wspomnialem, czasem trzeba przy otwartych oknach jeździć, i wtedy przy setce zaczyna strasznie dmuchać. Jednak przy zamknietych oknach jest w porzo. Do 2,5-3 tys. b. cicha. Natomiast powyżej słychać jej mruczenie, ale uważam to za jej plus. Uwielbiam ten dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że pali b. rozsądnie w porównaniu z innymi tej klasy. średnie spalanie w okolicach 6,6-7,5. W mieście nie odnotowałem znaczącego wzrostu. Natomiast przy 180 i wyżej w baku robi się wir. Ale to chyba normalne przy ponad 5 tys. obrotów non stop. Oryginalne części w aso drogie, jak też robocizna. jednak na razie nie miałem żadnych usterek - nie licząc małego dzwona z mojej winy (patrz - układ jezdny).
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno powiedzieć. Ja zapłaciłem i nie żałuję. Jakość bowiem, jak widać wyżej, uważam za co najmniej OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie nawala. Czasem tylko okładziny klocków popiskują, ale tak to bywa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback