Chcę zmienić samochód na nowszy i większy – najprawdopodobniej Accord. Sprzedając moją Civic z czystym sumieniem będę mógł polecić ją kolejnemu użytkownikowi.
Czytałem tu opinie innych kierowców i dochodzę do wniosku, że negatywy wypływają od smarkaczy lub malkontentów, którzy oczekują od kompaktu profilu porshe... H.C. 5D to samochód rodzinny o lekkim „zabarwieniu” sportowym – podkreślam – lekkim! Jeśli ktoś chce samochód sportowy to polecam np. Subaru Impreza.
Dodam na koniec, że kupując samochód trzeba sobie zadać trochę trudu i wyszukać egz. bezwypadkowy. Mocno walone bryczki zawsze będą szwankować i nie ma to związku z marką – padlina to padlina. Honda Civic 1,4 mimo swoich lat służy mi bardzo dobrze może dlatego, że przez całe swoje życie była w dobrych rękach i ani razu na drzewie;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje wręcz wzorowo, na niskich obrotach cichy na wyższych przyjemnie mruczy – niektórym ten pomruk przeszkadza mi wręcz odwrotnie.
5,0
Skrzynia biegów
Czytałem, że niektórzy mają problem z wrzuceniem wstecznego... chyba mają też inne problemy ale to nie wina skrzyni biegów;-) Wszystkie biegi wchodzą idealnie pod warunkiem, że lewarek obsługuje człowiek, a nie dresiarz. W porównaniu no VW - klasa!!!
5,0
Układ jezdny
Zakładając, ze w Polsce mamy ekstremalne warunki eksploatacji doskonale się sprawdza.
Komfort
5,0
Widoczność
Do tyłu kiepsko? Nic podobanego - moze to kwestia wzrostu kierowcy bo ktoś niski, siedzący nisko (bo tak się siedzi w H.C.) może mieć problemy - ja nic takiego nie odnotowałem - parkuję "na żyletki".
5,0
Ergonomia
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Paruje podczas deszczu - to fakt, ale klima sobie z tym radzi. Filtr p.pyłkowy trzeba wymieniać często i wtedy jest OK. Prawdą jest natomiast, ze ogrzewanie jest mało wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm i znaczną szerokość korpusu;-), a jednak jest mi w tym samochodzie bardzo wygodnie. 2000 km non-stop i żyję. W poprzednim samochodzie (Volvo 440) taki wyczyn byłby nie do pomyślenia.
4,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe jest bardzo dobrze. Jeśli natomiast ktoś chce "depnąć"... no cóż wtedy powinien liczyć się ze wzrostem hałasu - brzmienie tego silnika jest jednak bardzo przyjemne - mi odpowiada.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na przeciętnym poziomie - ostatecznie to nie jest Smart.
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi przy kupnie, ale jednocześnie dużo warty przy sprzedaży. Za te pieniądze kupujecie produkt wysokiej jakości. W każdym samochodzie coś się psuje, ale wierzcie mi w Civicu rzadziej;-))) Bardzo dobry samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie elementy eksploatacyjne - klocki, paski, żarówki, etc. Coś zepsutego co mogło wytrzymać dłużej to jedynie łożysko prawego-tylnego koła (przy ok. 90 tys.) ale panowie z niezależnego warsztatu byli zdania, ze to wyjątkowy pech, bo ogólnie takie przykrości pojawiają sie w tych samochodach znacznie później. Nie pamiętam juz ile zapłaciłem ale nie zbiedniałem przez to.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna, jedyna rzecz to korozja błotnika tylnego w miejscu mocowania zderzaka (wada fabryczna) - tanio i szybko naprawione przez ASO. Nie wpływa to jednak moim zdaniem na ogólną bardzo wysoką ocenę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]