Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Igor, 6 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 206 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie się prowadzi
Silnik : Silnik słaby ale dzięki swojej wysokoobrotowe charakterystyce sprawia ogrom frajdy
Układ elektryczny : Totalnie brak problemów, wszystko działało
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wszędzie rdza i ta cieniutka blacha...
4,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy samochód, jeżdżę nim prawie dwa lata, 50/50 trasa-miasto. Jestem ogólnie z niego bardzo zadowolony i nie sprawiał mi większych kłopotów lub frustracji za to dużo frajdy z jazdy. Mimo iż to moje pierwsze auto to często jeździłem innymi autami, Honda bardzo pozytywnie wypadała na ich tle. Wysokoobrotowy silnik, niewielki o małej mocy sprawiał naprawdę dużo frajdy s jazdy, dzięki lekkiej budzie. Auto dawało wiele informacji zwrotnych co się dzieje z kołami i autem podczas każdy, świetna sprawa dla świeżego kierowcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dość ciekawe brzmienie, mimo że to niewielka jednostka to sprawia sporo frajdy przez wkręcanie się w obroty, które często musza być wysokie by auto znośnie przyspieszało, zwłaszcza gdy poza mną jechali pasażerowie z bagażami, wtedy wykorzystanie Górnego zakresu obrotów było konieczne, gdyż tak słaby silnik nie dawał rady udźwignąć obciążenia i było się skazanym na emerycka jazdę.
4,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna, świetnie się wklikuja biegi. Irytowała mnie jedynka która stawiała opór gdy auto było w ruchu(nawet jeśli to były 2km/H) i ciężko wchodziła, gdy auto stało wbijała się idealnie. Wsteczny jak to w japońskim aucie z tamtych lat, na dwa razy i ze zgrzytem, da się przyzwyczaić. Ogólnie oceniam skrzynie jaki bardzo precyzyjna.
3,0
Układ jezdny
Mam dość mieszane uczucia, z jednej strony prowadził się jak gokart i cudownie pokonywał zakręty, z drugiej strony powyżej 120km/H auto robiło się mocno niestabilne i pływało po drodze. Zawieszenie mało komfortowe i głośne, mimo wszystko bardzo wytrzymałe. Opony 195/50/r15 wcale tego nie poprawiały, zimowe 175/65/r14 zapewniały dużo większy komfort.
2,0
Karoseria
Kupiłem zadbany egzemplarz który był już wcześniej zabezpieczony, mimo garażowania auta i dbania, rdza wyszła i zaczyna się panoszyć w wielu miejscach, nadwozie i podwozie bez dobrego zabezpieczenia niestety rdzewieje na potęgę. Blacha wyjątkowo cienka, ugina się pod niewielkim obciążeniu, lakier również cienki.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest okej, zero problemów, mimo niskiej pozycji siedzącej Do tylu znośnie. Auto jest bardzo łatwo wyczuć i można parkować na żyletki.
3,0
Ergonomia
Ciężko wiele wymagać od 20 letniego Japończyka...wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się momentalnie i szybko daje ciepło do kabiny. Klimatyzacja mimo porządnego serwisu marna, niestety osobna mała chłodnica(1/2 wielkości w innych autach jakie znam) nie wyrabiała przy mocnych upałach, lub przy pełnej załodze, efekt był dopiero w trasie gdy jechały 4 osoby max a wiatrak był na tym biegu, ile było osób w środku, w mieście przy upałach w ogóle nie dawała rady schłodzić kabiny mimo ze byłem sam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak ma tak małe auto i jedna pare drzwi w aucie jest rewelacyjnie dużo miejsca, osoba 180cm bez problemu siadała z tylu mimo fotela odsuniętego na maxa do tylu, bagażnik tylko okej, po złożeniu tylnych siedzeń można było rożnego rozmiaru gabaryty przewozić
2,0
Wyciszenie
Tragedia, słychać opony, silnik, wiatr, w trasie przy prędkości około 120km/H słabo słychać już cokolwiek, o rozmowie można zapomnieć, przy małych prędkościach niestety to samo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, pełno zamienników, niestety jak na tak mały silnik pali ogromne ilości benzyny...
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto można kupić za niewielkie pieniądze i cieszyć się bezawaryjna jazda
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem trzy,nieszczelność klimatyzacji, urwana linka od klamki oraz „zniknięcie” płynu pompy sprzęgła. Reszta totalnie się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto totalnie bezawaryjne, poza wymiana elementów eksploatacjyjnych, nie psuje się totalnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback