Jestem zadowolony z mojej Hani. Wygląd i osiągi są dla mnie bardzo zadowalające. Oczywiście każy znajdzie wiele plusów i minusów. Nie ma idealnego samochodu. Ja pozostane w przyszłości przy japończykach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się świetnie. Może jest to wynik porównania do mojego poprzedniego samochodu (golf3 1,4). Zrywny, elastyczny, szybko wchodzi na obroty, świetne przyspiesza z tak małej pojemności. Moje odczucia są tym bardziej zaskakujące, że mam podejrzenia cofnięcia licznika o jakieś drobne 100kkm. Hania przy jeździe powyżej 3kobr/s spala mi 0,5 l oleju na 1kkm - to bardzo dużo. Nie zamierzam remontować silnika bo to już nieekonomiczne
4,0
Skrzynia biegów
Czasem bieg wsteczny trzeba wrzucać na dwa razy. Reszta idealnie. W połączeniu z silnikiem świetnie zestrojona. Łatwo się przełącza jak to w japończykach.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie. Cudownie układa się w zakrętach bez nadmiernych przechyłów. Wspomaganie nie jest nadgorliwe - i dobrze. Jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
188cm wzrostu. Dla mnie idealnie. Nie przeszkadzają mi słupki przednie. Brak podziału szyby drzwi - ekstra. Przy parkowaniu zawsze zostaje zapas bezpieczeństwa mimo, że wydaje się "na styk". Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Wszytko na miejscu i pod ręką poza... regulacją wysokości świateł ale to chyba tylko w moim modelu z wysokim podłokietnikiem. W/w regulacja znajduje się między dźwignią hamulca ręcznego a siedzeniem. Siedzisko przy łączeniu z oparciem jest dośc wąskie i trzeba się przyzwyczaić do trafiania z pasem bezpieczeństwa. Kieszeń na radio na odpowiedniej wysokości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa ale wentylacja (wentylator) nie jest zbyt wydajna. Gdyby nie klimatyzacja odraszanie szyb byłoby kłopotliwe. Ogrzewanie tylnej szyby również działa z pewną zwłoką. W tym wypadku golf urywał głowę nawiewem. W moim modelu nie ma filtra pyłkowego (usuwałem liście z klimatyzacji). Zrobiłem prowizoryczny zabezpieczenie z wiskozy na podszybiu. Dużo dysz nawiewu i dobra regulacja kiernku
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny ale dopiero po zajęciu miejsca. Wysokim osobom ciężko się wsiada - tym bardziej na tylną kanapę (3D). Jednak z tyłu jest zaskakująco dużo miejsca. Siedzania dzielone 50/50 łatwo się składają
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać dobrze :) - głośno ale miło dla ucha. Czasem słychać jakieś zawirowanie powietrza przy uszczelkach przedniej szyby przy 100km/h (wymieniałem po kontakcie z kamieniem). Zlokalizowałem i usunąłem powód
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu kilka osób się skrzywi bo... założyłem podtlenek LPG. Z tego powodu 100km kosztuje mnie ok. 22zł i nie odczuwam żadnej różnicy poza tym w użytkowaniu pojazdu. Silnik i tak ma swoje lata więc nawet jeśli coś sie stanie to przez 30 tyś km zaoszczędziłem na jego wymianę. Na razie się na to nie zanosi. LPG 8/7 litra + Pb na rozgrzanie. (Golf 11,5 lpg)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody tej marki trzymają sie w cenie ale są tego warte. Dają dużo przyjemności z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo opini o niezawodności hondy mój egzemplarz mnie trochę zaskakuje ale możliwe, że powodem jest wiek i przebieg pojazdu. Naprawiłem wyrobione tworzywa mechanizmu wycieraczek (w czasie jazdy przestały działać). Zamarzł mechanizm centralnego zamka (zaśniedziały bębenek). Oczywiście robiłem reperaturki tylnych nadkoli - wszyscy to robili lub będą robić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
c.d. wymieniłem lewe przeguby w odstępie 6 mcy (zew i wew), tłumik i czeka mnie wymiana tylnego zawieszenia ("cukierki" i pozostałe gumy itp - 1500zł). Silnik nie daje żadnych powodów do niepokoju poza... zużyciem 0,5 l oleju na 1kkm.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]