Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Piotrek N., 12 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : niskie spalanie i dwa oblicza - potrafi być oszczędny i miły, potrafi też zaryczeć i pojechać ostrzej (JAK NA 1.4 oczywiście)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : tarcze brembo zwichrowałem 3 koplety przebiegami nie większymi niż 500 km jadac bardzo delikatnie - slaba jakosc podzespolow
Karoseria : Lakier dość delikatny ale przy dzisiejszych wodnych ekolakierach to jest superwytrzymały
4,0
Całokształt
Ładne i niezawodne auto. Doskonałę dla ludzi chcących jeździć z rodziną na wypady a nie po serwisach i warsztatach.Łatwa i przyjemna eksploatacja a w wersji 5d karoseria przydatna dla rodziny a nie tylko młodych singli. Oceny że wszystko jest super traktuję z przymrużeniem oka bo najczęściej wystawuają je osoby które po prostu nie miały innych aut. Ja miałem kilka nowszych aut służbowych i kilka cech chętnie widziałbym w swojej hondzie. Niemniej gdyby ten model był produkowany kupiłbym go ponownie tylko już na dzisiejsze czasy z mocniejszym motorem i klimą.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik oceniam na czwórkę to jeden z najlepszych elementów tego auta. Jest to bardzo dobry motor, perfekcyjnie wykonany i praktycznie bezawaryjny. Jeżdżę autem od nowości a nakręciłem prawie 300 tys km i daję gwarancję że pojedzie bez problemów drugie tyle (pod warunkiem że nikt nie będzie chciał dołożyć lpg) Dość ekonomiczny, dynamika typowa dla hondy słabo na niskich obrotach świetnie na wysokich. Niestety przy dzisiejszym ruchu w trasie bez redukcji się nie obędzie jeśli chcecie szybko wyprzedzić (na 3 biegu do 130km/h) Motor pracuje na shellu 5W/40 od nowości, bez zauważalnych ubytków (choć ponoć hondy lubią sobie chlapnąć) Wymiany zgodnie z instrukcją co 15 tys km, rozrząd co 120 tys km (mam wersje motoru z końca produkcji d14z4 z wydłużonymi przeglądami). Do mankamentów zaliczyłbym dość znaczny hałas przy prędkościach autostradowych
4,0
Skrzynia biegów
i znów dobrze. Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem, brak jakiegokolwiek haczenia. Wadą hond jest wsteczny (brak synchronizacji)- czasami domaga sie podwójnego wbicia
4,0
Układ jezdny
dobrze - w zakrętech świetnie, tłumienie nierówności dość dobrze choć dziś auta robią to ciszej. Nie lubi poprzecznych nierówności. Zawieszenie dość twarde ale bardzo trwałe - zadziwiająco trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze. Do tyłu troszkę gorzej (liftback). Plus za solidne lusterka.
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia - generalnie wszystko na miejscu. Elektryczne szyby, elektryczne lustra, dość dobre głośniki...wszystko ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja ok choć latem auto mocno sie nagrzewa. Brak klimy jest dość dokuczliwy w upały. Nagrzewanie zimą przy mrozach zabiera troszkę czasu (łąda 2107 była na tym polu niepokonana)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń przeciętna - bagażnik ( mam wersję pięciodrzwiową) wystarczający dla niewielkiej rodziny. Z przodu nie jest źle, z tyłu trochę brak miejsca na nogi dla wysokich pasażerów. Siedzi się wygodnie ale wsiąść czy wysiąść nie jest łatwo - bardzo nisko fotele - jak w sportówce.
3,0
Wyciszenie
Tutaj powinienem dać źle ale trzeba pamiętać że auto ma już parę lat. Niestety jest dość głośno powyżej 100km/h. I spory hałas spod kół i silnik też ma sporo obrotów a więc i hałasuje przy autostradowych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na dzisiejsze czasy, drogiego paliwa po 6pln za litr. Oczywiście dużo zależy od stylu jazdy ale ciężko jest zrobić średni wynik w jeździe mieszanej 50/50 większy niż 7,5l/100km. Ostatnia trasa do chorwacji ale nie przekraczałem generalnie 120km/h i wynik 6,2 l/100km. Wytrwałemu kierowcy na pewno uda sie w trasie zejść poniżej 6 litrów na 100km. Agresywnemu młodzianowi w trasie auto spali 8 litrów a w mieście i 10 na 100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Mimo mankamentów doskonale auto. Dość drogie w zakupie ale posłuży wiele lat. Dobrze wyposażone (jak na tamte czasy) trwalosć takich elementów jak silnik, zawieszenie, skrzynia biegów to nie mit - to fakt. Chętnych zapraszam do oględzin :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest dobrze, auto przez 300 tys km nigdy nie zawiodło i nie zawiedzie. Z drobiazgów zardzewiała mi klamka tylnich drzwi i musialem wymienic (zastała sie bo prawie nigdy nie wożę pasażerów z tyłu. Zepsuł się brzęczyk informujący o zostawionych światłach mijania po zgaszeniu silnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
trzy razy wymieniałem szybę czołową - raz pękła od kamienia, dwa razy samoczynnie (chyba że ktoś pomógł bo auto stało przez 3 miesiące na parkingu gdy wyjechałem za granicę) Występuje problem z słąbej jakości ukłądami hamulcowymi (powichrowałem kilka kompletów tarcz dopiero przetaczanie pomogło)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback