Ogólnie auto mnie nie urzekło. Dostałem dokładnie taki model jak chciałem. Na minus. Rozczarowałem się wysokim spalaniem w aucie o słabym silniku. Porażająca brzydota plastikowego drewna i donośny hałas odrzucił mnie od tego pojazdu.
Choć przyznam, że Hondę Civic będę szanować to ponownie już bym jej nie kupił. To nie jest auto dla mnie, ze względu na detale nie podoba mi się. Na plus: Dobre zawieszenie i siedzenia. Całkiem przyzwoite wnętrze, dobre ogrzewanie. Auto zewnętrznie ładne. Typowy średniak, nie za małe, nie za duże. Gdyby nie detale z moich \"minusów\", nie sprzedałbym tego auta.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jednostka pomiędzy słabym a mocnym wypada tak sobie. Przyznam, że na 5 biegu można spokojnie jechać i przyspieszać od 45km/h. Bardzo elastyczny. Jednak do przyspieszenia musi dostać 3500 tysiąca obrotów, bardzo słaby \"dół\" nie pozwalający na szarżowanie gdy potrzeba. Ogólnie silnik fajny jednak liczyłem ,że będzie nieco mocniejszy jak na tę pojemność. Koniec komfortowej jazdy na 120km/h, później to już katorga.
3,0
Skrzynia biegów
Elastyczna, całkiem niezła. Brak zabezpieczenia przed wrzuceniem wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Tu akurat wypada nieźle, całkiem przyjemny promień skrętny, nie za słaby, nie jest też za mocny. Wedle mnie bardzo udanie i przemyślanie do tego typu auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki oceniam na dobrze, tył nieco gorzej jak na hatchback (z kufrem). Jednak ogół naprawdę na mocne 4!
4,0
Ergonomia
No tutaj tak 3+. Niby pod ręką a jakoś tak daleko od siebie. Zazwyczaj musiałem celować, aby coś przekręcić czy uruchomić.
Dodam coś o wnętrzu. O ile plastik wygląda wedle mnie paskudnie to przyznam, że jest całkiem niezłej jakości! Niestety ale plastikowe drewno tak mnie odrzucało, że nie mogłem patrzeć, paskudztwo! Fotele bardzo wygodne, ni twarde, ni miękkie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej kwestii byłem bardzo zadowolony, nagrzało jak trzeba i to szybko. Wyziębiło (klima) całkiem przyzwoicie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osoby 172 cm wzrostu to jest w sam raz auto. Osoby powyżej 180cm mogą mieć problemy z przodu. Ogólnie jak dla mnie to auto stworzone pod kierowcę, z tego byłem zadowolony. Tył całkiem całkiem ale ciasnawo.
1,0
Wyciszenie
Odnośnie wyciszenie to największa porażka tego auta. Wszystko słychać, silnik, zewnętrzne dźwięki. Dosłownie wszystko. Przy 100 km/h było tka głośno, że nie można wytrzymać. Jak dla mnie pierwsze tak głośne auto (a miałem łącznie 8) i przegrywa z każdym innym w jakim siedziałem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu akurat beznadziejnie. Spalanie dla takiego silniczka powinno być o wiele mniejsze. Niestety użytkownicy HC VI napisali w raportach prawdę! Zazwyczaj podawane wyniki sobie zaniżam gdyż jeżdżę po \"emerycku\". Moje Poprzednie auto BMW E36 1.8l 140km paliło przy takiej samej jeździe o 0,5 - 0,8 litra więcej a silnik był o wiele mocniejszy. Postanowiłem kupić, lżejszą i mniejszą Civiczkę bo myślałem ,że będzie palić mniej ... no i się bardzo ale to bardzo rozczarowałem. Żałuję ,że sprzedałem BMW. Gdybym tylko wiedział ,że ta Honda niewiele mniej pali, ehhh. Patrząc na inne auta, choćby Megane I, które także miałem. Spalanie identyczne a francuz był o wiele żwawszy i szybszy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie auto fajne ale nie dla mnie. Cena kusząca, jakość ok. Podobno bardzo bezawaryjne o czym nie miałem się okazji przekonać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie naprawiałem przez 6mc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie naprawiałem przez 6mc.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]