Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

shyshka, 14 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : zdarzało mi się ścigać z wieloma samochodami o podobnych mocach, często sporo nowszymi i doładowanymi i muszę powiedzieć, że mina kolesia który został objechany w potencjalnie mocniejszym samochodzie jest bezcenna, gdybym jeszcze tylko miał VTECa .... :)
5,0
Całokształt
jeździłem wieloma samochodami ale w tej klasie i w tym roczniku nie ma moim zdaniem nic lepszego. 90km przy masie poniżej 1000 kg robi swoje i 2 pierwsze biegi to poezja (1: 60 km/h 2: 95 km/h a odcięcie paliwa dopiero przy 7600rpm). silnik jest mocny ale zarazem oszczędny i wytrzymały. zdarzyło mi się nim wjeżdżać pod górkę w bardzo ciężkim terenie z którą nie poradziło sobie audi a4 quattro. na koniec dodam, że najbardziej opłaca się kupić ten samochód sprowadzony z zagranicy ponieważ pozwoli to zminimalizować ryzyko napraw zawieszenia co jest najczęstszą usterką
Wrażenia
5,0
Silnik
silniki są moim zdaniem najmocniejszą stroną Hondy. VTEC czy nie kręci wysoko, pracuje cicho i nigdy mnie nie zawiódł. W 1.4 iS brakuje trochę mocy, szczególnie gdy działa klima lub jest pełen samochód ale podczas jazdy z jednym pasażerem jest bardzo dobrze. W trasie jest już trochę gorzej bo mała pojemność skokowa daje o sobie znać ale umiejętne dobieranie biegów (na 2 jedzie prawie 100 km/h) pozwala trochę to usprawnić.
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia jest całkiem dobra, biegi wchodzą nieźle (z wyjątkiem wstecznego - problem ten dotyczy większości modeli z tych lat i czasem 2). Na 1 biegu można wykręcić 60 km/h więc to już mówi samo za siebie :)
4,0
Układ jezdny
zawieszenie jest bardzo dobre ale przez konstrukcję wahaczową niestety niezbyt trwałe (dotyczy to użytkowania samochodu po polskich drogach). pomijając polskie dziury samochód nawet na seryjnych sprężynach i z oponami 185/60/r14 bardzo dobrze trzyma się drogi. układ kierowniczy jest pierwsza klasa, precyzyjny i pozwala na naprawdę dużo
Komfort
5,0
Widoczność
dziwią mnie ludzie którzy narzekają na kiepską widoczność. charakter tego samochodu jest mocno sportowy więc nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że siedzi się nisko. nigdy nie miałem problemu z widocznością przez którąkolwiek z szyb, szczególnie tylną (HB) co pozwoliło mi wiele razy uniknąć uszkodzenia zderzaka lub potrącenia przypadkowej osoby
4,0
Ergonomia
przednie fotele są nieco niewygodne i obciążają nieco kręgosłup w odc lędźwiowo-krzyżowym (dobrym patentem jest podłożenie pustej butelki lub wałka) i w porównaniu do możliwości samochodu na zakrętach mają kiepskie trzymanie boczne. tylna kanapa jest bardziej wygodna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
odparowywanie szyb potrafi zająć trochę czasu, jednak regularna wymiana filtra kabinowego pozwala na komfortowe podróżowanie w deszcz. klimatyzacja gdy jest odpowiednio zadbana sprawuje się bardzo dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wysokie osoby (180+ cm) mogą zaczepiać kolanem o stacyjkę. z tyłu jest sporo miejsca, ale komfortowo można podróżować tylko w 4 osoby. nie da się ukryć, że ten samochód był stworzony z myślą o osobach o azjatyckich gabarytach
4,0
Wyciszenie
auto jest wyciszone całkiem nieźle, ale rewelacji nie ma. silnik pracuje cicho i przyjemnie dla ucha. przy spokojnej jeździe w trasie czy w mieście nie ma na co narzekać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik 1.4 pali całkiem mało jak na jego ogromne w porównaniu do konkurencji możliwości, ceny części ASO a zamienników bardzo się różnią ale w moim przypadku niezawodność tego samochodu obniżyła koszty jego eksploatacji do naprawdę akceptowalnych sum i przy rozsądnej eksploatacji i dbaniu o poziom płynów i regularnej wymianie oleju jedyne czego można się bać to dziur na drodze
5,0
Stosunek jakość/cena
nie dziwi mnie fakt, że samochody te trzymają tak dobrze cenę ponieważ są one w pewien sposób ponadczasowe i mają niezwykłe właściwości jezdne. nie znam drugiego takiego samochodu, który po 13 latach osiąga na hamowni 92 konie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedyne uszkodzenia powstały w wyniku stłuczki (po strzale w koło musiałem wymienić łożysko) oraz po najechaniu na krawężnik (stukanie w tylnym prawym kole przy min. 3 osobach w samochodzie). samochód ten nigdy mnie nie zawiódł i nawet pomimo wymienionych wyżej uszkodzeń nigdy nie był holowany czy ściągany na lawecie, zawsze sam dojeżdżał do mechanika. z czasem potrafią się wypalać żarówki w desce rozdzielczej oraz ściąganie pasów mogło by być lepsze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ciężko mi coś tu napisać bo żadnej nie miałem

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback