Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

woooj, 14 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Można by powiedzieć że silnik mnie zaskoczył... ale się tego spodziewałem.
4,0
Całokształt
Solidny, niezawodny samochód. Tak można powiedzieć z całą odpowiedzialnością. 13-letni samochód który starzeje się powoli i tak jak to możemy przewidzieć. Bez przykrych niespodzianek. Jeżli o niego zadbamy odwdzięczy sie bezawaryjnością. Daje frajdę z jazdy nie ciągnąc od nas wielkich funduszy. Każdy znajdzie coś dla siebie. Można pojechać spokojnie, cichutko bez fajerwerków, lecz przy każdej możliwej okazji silnik bedzie gotowy do ryknięcia ,wyprzedzenia i pokazania pazura.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D14A3 odedtkany na słuszne 90KM- prosty zabieg po którym samochód zyskuje 15KM co bardzo uprzyjemnia jazdę. Naprawde jak na silnik 1.4 jest bardzo dobrze-w miesie nie trzeba nic mocniejszego. Jeszcze nie spotkałem auta z tą samą pojemnością z którym ta Honda nie dała sobie rady(oczywiście nie te najnowsze doładowane bo to inna bajka).Jest podatny na tuning lecz trzeba zachować świeżą głowe i smak. Kultura pracy na dobrym poziomie-szczególnie jak się posłucha motoru przy powyzej 5500-6000rpm. Pozdrawiam TDI!
4,0
Skrzynia biegów
Tu również nie ma żadnych większych problemów. Przyspiesza od 0-100 naprawde zwinnie. Przełożenia naprawde rozwojowe przy każdej predkości. 5-ty bieg może troche ospały, ale nie zapominajmy o wielkości auta, jest to bieg do utrzymywania predkości. Wsteczny lubi \'\'haczyć\'\' ale nie jest to uciążliwe.
4,0
Układ jezdny
Jest dosyć miekki. Przesiadając się z niemieckiego wag(e/o)nu się to odczuje. Nie ma jednak podstaw aby narzekać na zachowanie w zakretach. Prowadzi się pewnie a układ kierowniczy jest baardzo precyzyjny. Hamulce godne zaufania.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku wzorowo. Samochód jest niski co zaowocowało takim wynikiem. Reflektory wytrzymałe- nie żółkną szybko co przy długiej eksploatacji jest ważne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna. Wskaźnik poziomu paliwa do którego trzeba sie przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaparowane szyby w moim egzemplarzu nie istnieją. Klima skuteczna. Polecam wersje z szyberdachem. Nawet nie trzeba włączać nawiewu w lato aby powiało w twarz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby małe autko? Nic bardziej mylnego wystarczy wejść do środka... z tyłu nie brakuje miejsca na nogi. Może go zabraknąc na d.. bioderka, ale nie często się jeżdzi w komplecie załogi.
3,0
Wyciszenie
Tu mogło być trochę lepiej. Wszystko niby można samemu wygłuszyć, ale jeżeli chodzi o ocene- 3. Nic więcej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu zależy wszystko od kierowcy i stylu jazdy. Można dojść do 6l/100 ale nie jest problemem w mieście spałić 8,5l/100. Wiem jedno- nie jest to samochód który zje portfel. Po prostu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wiadowo nie od dziś Honda trzyma wartość. I słusznie za coś dobrego trzeba zapłacić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają sie przecieki wody do bagażnika przez sparciałe uszczelki lamp tylnich. Naprawa zajmuje dwie godzinki. Raz a dobrze. Nic do głowy już nie przychodzi. Może rdza na tylnich nadkolach w puknietych mniej lub bardziej autach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej tu. Nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback