Silnik
: Można by powiedzieć że silnik mnie zaskoczył... ale się tego spodziewałem.
4,0
Całokształt
Solidny, niezawodny samochód. Tak można powiedzieć z całą odpowiedzialnością. 13-letni samochód który starzeje się powoli i tak jak to możemy przewidzieć. Bez przykrych niespodzianek. Jeżli o niego zadbamy odwdzięczy sie bezawaryjnością. Daje frajdę z jazdy nie ciągnąc od nas wielkich funduszy. Każdy znajdzie coś dla siebie. Można pojechać spokojnie, cichutko bez fajerwerków, lecz przy każdej możliwej okazji silnik bedzie gotowy do ryknięcia ,wyprzedzenia i pokazania pazura.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D14A3 odedtkany na słuszne 90KM- prosty zabieg po którym samochód zyskuje 15KM co bardzo uprzyjemnia jazdę. Naprawde jak na silnik 1.4 jest bardzo dobrze-w miesie nie trzeba nic mocniejszego. Jeszcze nie spotkałem auta z tą samą pojemnością z którym ta Honda nie dała sobie rady(oczywiście nie te najnowsze doładowane bo to inna bajka).Jest podatny na tuning lecz trzeba zachować świeżą głowe i smak. Kultura pracy na dobrym poziomie-szczególnie jak się posłucha motoru przy powyzej 5500-6000rpm. Pozdrawiam TDI!
4,0
Skrzynia biegów
Tu również nie ma żadnych większych problemów. Przyspiesza od 0-100 naprawde zwinnie. Przełożenia naprawde rozwojowe przy każdej predkości. 5-ty bieg może troche ospały, ale nie zapominajmy o wielkości auta, jest to bieg do utrzymywania predkości. Wsteczny lubi \'\'haczyć\'\' ale nie jest to uciążliwe.
4,0
Układ jezdny
Jest dosyć miekki. Przesiadając się z niemieckiego wag(e/o)nu się to odczuje. Nie ma jednak podstaw aby narzekać na zachowanie w zakretach. Prowadzi się pewnie a układ kierowniczy jest baardzo precyzyjny. Hamulce godne zaufania.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku wzorowo. Samochód jest niski co zaowocowało takim wynikiem. Reflektory wytrzymałe- nie żółkną szybko co przy długiej eksploatacji jest ważne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna. Wskaźnik poziomu paliwa do którego trzeba sie przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaparowane szyby w moim egzemplarzu nie istnieją. Klima skuteczna. Polecam wersje z szyberdachem. Nawet nie trzeba włączać nawiewu w lato aby powiało w twarz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby małe autko? Nic bardziej mylnego wystarczy wejść do środka... z tyłu nie brakuje miejsca na nogi. Może go zabraknąc na d.. bioderka, ale nie często się jeżdzi w komplecie załogi.
3,0
Wyciszenie
Tu mogło być trochę lepiej. Wszystko niby można samemu wygłuszyć, ale jeżeli chodzi o ocene- 3. Nic więcej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu zależy wszystko od kierowcy i stylu jazdy. Można dojść do 6l/100 ale nie jest problemem w mieście spałić 8,5l/100. Wiem jedno- nie jest to samochód który zje portfel. Po prostu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wiadowo nie od dziś Honda trzyma wartość. I słusznie za coś dobrego trzeba zapłacić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają sie przecieki wody do bagażnika przez sparciałe uszczelki lamp tylnich. Naprawa zajmuje dwie godzinki. Raz a dobrze. Nic do głowy już nie przychodzi. Może rdza na tylnich nadkolach w puknietych mniej lub bardziej autach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej tu. Nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]